volvo_viking Posted January 19, 2006 Report Posted January 19, 2006 Jag har köpt två begagnade pumpar från 13-bil till min Viking. Finns det någon vänlig själ som kan tala om hur pumpen är orienterad original? Bild vore guld! En kuriosafråga: På den ena pumpen sitter det en t-koppling. En slang till tanken och den andra? Vart går den? Det går alltså ut två slangar från pumpens primärsida. //Janne www.lowgear.org Quote
Blademaster Posted January 20, 2006 Report Posted January 20, 2006 (edited) Jag har köpt två begagnade pumpar från 13-bil till min Viking. Finns det någon vänlig själ som kan tala om hur pumpen är orienterad original? Bild vore guld! En kuriosafråga: På den ena pumpen sitter det en t-koppling. En slang till tanken och den andra? Vart går den? Det går alltså ut två slangar från pumpens primärsida. //Janne www.lowgear.org menar du hur dom ska sitta i "burken"? den med 2 slangar måste va en nyare mod m spolning för strålkastarna sätt i pumpen i burken och koppla kablarna, kopplar du fel bubblar det och den låter lite annorlunda; då e det bara å skifta kablar. Jag har köpt två begagnade pumpar från 13-bil till min Viking. Finns det någon vänlig själ som kan tala om hur pumpen är orienterad original? Bild vore guld! En kuriosafråga: På den ena pumpen sitter det en t-koppling. En slang till tanken och den andra? Vart går den? Det går alltså ut två slangar från pumpens primärsida. //Janne www.lowgear.org menar du hur pumpen ska vändas ? den med 2 slangar måste va en nyare mod m spolning för strålkastarna koppla pumpen till burken och koppla kablarna, om du sätter +/- gör det inget , den går baklänges,den låter lite annorlunda; då e det bara å skifta kablar edit glömde att jag svarade för 5 min sedan Edited January 20, 2006 by Blademaster Quote
volvo_viking Posted January 21, 2006 Author Report Posted January 21, 2006 Nej, inte hur den skall kopplas in utan vad den har för läge i bilen. Motorn uppåt, neråt eller åt sidan? //Janne Quote
Blademaster Posted January 21, 2006 Report Posted January 21, 2006 Nej, inte hur den skall kopplas in utan vad den har för läge i bilen. Motorn uppåt, neråt eller åt sidan?//Janne Ok, jag missuppfattade din fråga. den skall sitta nedåt. "slangarna nedåt" Quote
volvo_viking Posted January 21, 2006 Author Report Posted January 21, 2006 (edited) Slangarna skall peka neråt eller uppåt? Om slangarna är neråt pekar de uppåt... Hur är det med höjden? Sitter den monterad under flaskans utgångsrör? //Janne Edited January 21, 2006 by volvo_viking Quote
Recommended Posts