Jump to content

SKÅNINGAR

Guest Dedicated

Recommended Posts

Guest Dedicated

Gott att se att vi var några stycken åtminstone! Nyss hemkommen från Revingehed efter dag 1 av en utbildning därute för Beredskapsplutonerna här nere. Deprimerande att vara ungefär 30 av 80 anmälda....hur i höga nord kan över 50% bestämma sig för att inte komma? Skamligt och ett våldsamt slöseri med redan snålt tilltagna resurser...nåja, man har tagit ut am. till 80 man så det lär ju bli en hel del panga under morgondagen.........

Jag kommer oxå från landskapet där inte träden står ivägen....som de oftast gör i resten av Sverige.

Lund givetvis studentstaden NR#1!!!

gjorde lumpen på ing2 förra året..;)

Hejsan Reservdanskar!!

För ett tag sedan raljerade jag om skåningar (tror att det var med Foxtrot Lima).

Ville bara göra klart för alla att jag absolut inte har något emot skåningar.

8:e komp., Ba 01 utbildades i Hässleholm och jag tjänstgjorde där med några av sveriges bästa killar.

Jag har till och med varit ihop med en skånska (se där  :D  )

Sen att det låter som om ni hade gröt i munnen...  :)

Ha det...

Från TT:

Skåne kan få passtvång

Polisen vill ha tillfälligt passtvång i Skåne inför EU-toppmötet i Köpenhamn i nästa vecka. Regeringen väntas besluta i ärendet under torsdagen. Polisen hävdar att det är risk för oroligheter och terrordåd vid EU-mötet.

5 dec kl 02:26

-----------------------------------------------------------

Äntligen har regeringen förstått att det bara bor en massa terrorister o dylikt löst pakt i Skoeneland ;)

Guest Dedicated

Tja, hade inte ni uppsvenskar tvunget haft lust att ockupera oss för pass 350 år sedan så hade ni inte haft det bekymret.....och då snackar vi verkligen etnisk rensning, pågar!

Tja, hade inte ni uppsvenskar tvunget haft lust att ockupera oss för pass 350 år sedan så hade ni inte haft det bekymret.....och då snackar vi verkligen etnisk rensning, pågar!

Va f-n vi var inte ens i den delen av landet när vi fick det.

Vi stod utanför Köpenhavn och bonka på porten. :D

Danske kongen var så villig att skriva över den delen när

han såg blå gul utanför muren :D .

Guest Dedicated

Det är bara vissa av oss som klagar; skånepartister etc. Förmodligen är det allt blod som spillts härnere som gör att det är så pass bördigt......

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...