Elpa Posted January 8, 2006 Report Posted January 8, 2006 På 11:an fanns inte den indelningen. Ni på 09an var väl den sista bataljonen innan det bara blev ett kompani. Jo, jag vet... Det stämmer att vi var det sista bataljonen. Kom inte ihåg vad kompaniet hette bara /Elpa Quote
slurry Posted January 12, 2006 Report Posted January 12, 2006 Har ni börjat träna än gott folk? jag var ute och löpte idag, trodde inte att julmaten kunde sabba så mycket Datum för första träffen är på gång.. Quote
knaZen Posted January 12, 2006 Report Posted January 12, 2006 Kanske borde börja med det. Problemet är att jag inte har några spår här och det är snooooorhalt ute. Quote
Eldståhl Posted January 12, 2006 Report Posted January 12, 2006 Jo jag har börjat konditionsträna på gymet och har nått ett delmål dvs 5 km på 30 min. Nu gäller det att klara tidskravet på 1mil och sedan tänker jag succesivt gå över på styrketräning samt löp/gåträning med vikter. Allt för att klara det nya fältestet på 2 km. Äntligen har jag fått mitt läkarintyg underskrivet och kan nu skicka in det. Fick dessvärre komplettera med en spruta mot TBC. Quote
Elpa Posted January 13, 2006 Report Posted January 13, 2006 (edited) Har ni börjat träna än gott folk?jag var ute och löpte idag, trodde inte att julmaten kunde sabba så mycket Datum för första träffen är på gång.. Är du inte med på uppdateringarna..? Jag förvarnade redan 7 jan om att träff är på G... ;) Japp, träningen är påbörjad sedan en vecka...funkar så här långt Eldståhl: Vi har väl inga krav på milen..? Det är väl bara YOP och inte US som ska springa sånt?! Mig veterligen är det "bara" fälttestet som vi får som fystest... Vilka här är det nu som ska med på IF06..? Jag, Eldståhl, knaZen, Slurry... Nån mer? /Elpa Edited January 13, 2006 by Elpa Quote
stevooooo Posted January 13, 2006 Report Posted January 13, 2006 HALLÅ...........glöm inte mig .......... @Elpa: Vad har du för källa ang mötet, och kom inte och säg att du inte får säja. Säger du A får du säja B......... Quote
Eldståhl Posted January 13, 2006 Report Posted January 13, 2006 Vi har väl inga krav på milen..? Det är väl bara YOP och inte US som ska springa sånt?! Mig veterligen är det "bara" fälttestet som vi får som fystest... Nej det har du förvisso rätt i. Men om man klarar milen på 60 min så har du bra grund att stå på inför fälttestet. Jag tror att når man det målen samt bygger på med styrketräning samt träning med vikter så klarar man av fälttestet galant. Det gäller bara ha disciplin, vilket jag nu erkänner att jag har svårt att följa :P Quote
slurry Posted January 13, 2006 Report Posted January 13, 2006 ...delmål dvs 5 km på 30 min. Nu gäller det att klara tidskravet på 1mil och sedan tänker jag succesivt gå över på styrketräning samt löp/gåträning med vikter. Allt för att klara det nya fältestet på 2 km. Ungefär som jag tänkte, mjuka upp lite först och bygga på, Det är lätt att känna pressen nu och gå ut stenhårt med allt vad det kan innebära :P Kanske dags att åka till SFD och ta ett korttidslån på ett kroppsskydd, fast då lär dom väl tro att jag skall råna banken Quote
Kingecho1 Posted January 14, 2006 Report Posted January 14, 2006 Är det så att man måste förbereda sig för att klara testerna? Har de ökat kraven så pass? Eller vill folk bara träna för att klara dem så bra som möjligt och få kroppen i trim allmänt inför missionen?? Quote
Eldståhl Posted January 14, 2006 Report Posted January 14, 2006 Är det så att man måste förbereda sig för att klara testerna? Har de ökat kraven så pass? Eller vill folk bara träna för att klara dem så bra som möjligt och få kroppen i trim allmänt inför missionen?? Det kan nog gälla både och. FM's nya fyskrav började gälla 5 juli i år där fälttestet som vi berörs av är på 2 km. Quote
knaZen Posted January 15, 2006 Report Posted January 15, 2006 Ska bli mycket intressant att prova det nya fälttestet. Vilken plåga det lär vara. :-D Hoppas det dyker upp en träff snart. Quote
Elpa Posted January 16, 2006 Report Posted January 16, 2006 (edited) HALLÅ...........glöm inte mig .......... @Elpa: Vad har du för källa ang mötet, och kom inte och säg att du inte får säja. Säger du A får du säja B......... Förlåt! Ber om ursäkt, ska inte upprepas! Jag, Eldståhl, knaZen, Slurry, Stevooooo... Nån mer? Vem är Kingecho1? Ska du också vara med? Nya fälttestet är nog så pass jobbigt att man BÖR träna; det är inte lika lätt att bara köra på pannben längre... Ehh... pratade i telefon med pers US, så det lär väl vara en rätt säker källa..? /Elpa Edited January 16, 2006 by Elpa Quote
knaZen Posted January 20, 2006 Report Posted January 20, 2006 Snart 3 veckor in på avtalastid och man har inte hört något. Det känns ju lite...opeppat. Någon som vet något? Quote
Eldståhl Posted January 20, 2006 Report Posted January 20, 2006 Snart 3 veckor in på avtalastid och man har inte hört något. Det känns ju lite...opeppat. Någon som vet något? Nope, har inte ens fått någon respons på det jag skickat per e-post. Men nu har jag skickat in allt som de ville ha. Den enda kontaktväg som verkar fungera är via vanlig telefon. Det kommer väl information senare. Btw är det någon som fått tillbaka den ena exemplaret av kontraktet ännu? Quote
Elpa Posted January 21, 2006 Report Posted January 21, 2006 Snart 3 veckor in på avtalastid och man har inte hört något. Det känns ju lite...opeppat.Någon som vet något? Tja, mig har de kontaktat... Fyra pers ska på övning; det är tre befäl och jag Synd att inte fler får följa med! Hör av mig när jag vet mer. /Elpa Quote
Eldståhl Posted January 22, 2006 Report Posted January 22, 2006 Snart 3 veckor in på avtalastid och man har inte hört något. Det känns ju lite...opeppat. Någon som vet något? Tja, mig har de kontaktat... Fyra pers ska på övning; det är tre befäl och jag Synd att inte fler får följa med! Hör av mig när jag vet mer. /Elpa Jag får säga GRATTIS! Quote
Elpa Posted January 27, 2006 Report Posted January 27, 2006 Jag får säga GRATTIS! Tack! Om två veckor bär det av utomlands... Vart mailar du, eftersom du inte får svar..? Dock så brukar de ju vara lite sega med svar på mail, verkar ha lite fördröjning på dem. Oftast är det ju lättare att nå dem via telefon, bara man har tålamod att ligga på... Ha det! /Elpa Quote
FMV Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 Snart 3 veckor in på avtalastid och man har inte hört något. Det känns ju lite...opeppat. Någon som vet något? Tja, mig har de kontaktat... Fyra pers ska på övning; det är tre befäl och jag Synd att inte fler får följa med! Hör av mig när jag vet mer. /Elpa Ska du med till Italien eller Alaska? Quote
Elpa Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 Ska du med till Italien eller Alaska? Italien eller Alaska? Ska folk dit? Ska du ut också eller? /Elpa Quote
FMV Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 Ska du med till Italien eller Alaska? Italien eller Alaska? Ska folk dit? Ska du ut också eller? /Elpa SWAFRAP JAS39 (som jag kallar förbandet) ska öva i Italien i maj, och i Alaska, Cooperative Thunder i juli. Blir ev en tjänsteresa till nån av platserna, men jag ingår inte i förbandet. Quote
knaZen Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 Woh! Najs. Hoppas att säk får haka på och öva vettigt. Quote
Eldståhl Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 Vart mailar du, eftersom du inte får svar..? Dock så brukar de ju vara lite sega med svar på mail, verkar ha lite fördröjning på dem. Ha det! /Elpa Jag mailade direkt till den kontakt som stod i våra antagningshandlingar. Quote
Elpa Posted January 28, 2006 Report Posted January 28, 2006 mailade direkt till den kontakt som stod i våra antagningshandlingar. Ok! Som sagt så verkar det enklare med telefon... Jag mailade, men ringde när jag blev otålig och fick svar. Till "FMV": Varken Italien eller Alaska. Jag ska till Kanada i februari. Multinationell stabsövn tio dar. Blir nog bra... Varför har du sån koll? Ha det gott! /Elpa Quote
FMV Posted January 29, 2006 Report Posted January 29, 2006 mailade direkt till den kontakt som stod i våra antagningshandlingar. Ok! Som sagt så verkar det enklare med telefon... Jag mailade, men ringde när jag blev otålig och fick svar. Till "FMV": Varken Italien eller Alaska. Jag ska till Kanada i februari. Multinationell stabsövn tio dar. Blir nog bra... Varför har du sån koll? Ha det gott! /Elpa Jag fixar deras samband, därför har jag koll! Quote
Fanjunkar´n Posted January 29, 2006 Report Posted January 29, 2006 Till "FMV": Varken Italien eller Alaska. Jag ska till Kanada i februari. Multinationell stabsövn tio dar. Blir nog bra... Varför har du sån koll? /Elpa Verkar ju vara mitt gamla jobb... Det skall visst vara nå´t i Kingston, Kanada sa min förre chef i höstas. *nyfiken* Quote
Elpa Posted January 30, 2006 Report Posted January 30, 2006 Verkar ju vara mitt gamla jobb... Det skall visst vara nå´t i Kingston, Kanada sa min förre chef i höstas. *nyfiken* Stämmer bra. Om det är ditt gamla jobb...hur har det varit? Nån bra info? Verkar lite mysko dock, jag är ju antagen som ass/sb (S6) och ska åka som striass (S3)... Kan vara för att jag har erfarenhet av det förstås /Elpa Quote
knaZen Posted February 1, 2006 Report Posted February 1, 2006 Snark, ingen som har några nyheter? Quote
slurry Posted February 1, 2006 Report Posted February 1, 2006 nyheter och nyheter.. Några har fått ett mejl med en ganska vag beskrivning av eventuell övningsverksamhet, andra har inte fått nåt mejl eller brev.. De övningstillfällen som är omtalade redan är Italien i maj (tälta på sardinien..dock med viss reservation för om det blir något av ) Alaska har varit uppe på tapeten, ävenså Kanada nu på sluttampen i den här tråden, kan lägga till att Norge kan komma ifråga till hösten för vissa. Knappt cheferna själva har något svart på vitt.. så av den anledningen är det tämligen tunnsått med info. :( Så det är bara att vänta på info, tyvärr blir det lätt spridning av desinformation i en sån här tråd, några få lyckliga här på forumet har ett hum om vad som kommer att hända på sin egen tidsaxel, men långtifrån alla kommer att beröras av just den övningen, så: "sit tight" snart dimper det ner nåt i mejlboxen/brevlådan eller telefonen ringer när du står i duschen Quote
Elpa Posted February 1, 2006 Report Posted February 1, 2006 - - -De övningstillfällen som är omtalade redan är Italien i maj (tälta på sardinien..dock med viss reservation för om det blir något av ) Alaska har varit uppe på tapeten, ävenså Kanada nu på sluttampen i den här tråden, kan lägga till att Norge kan komma ifråga till hösten för vissa. Knappt cheferna själva har något svart på vitt.. - - - Så det är bara att vänta på info, tyvärr blir det lätt spridning av desinformation i en sån här tråd, några få lyckliga här på forumet har ett hum om vad som kommer att hända på sin egen tidsaxel, men långtifrån alla kommer att beröras av just den övningen... Tja, min info har ju varit något missvisande... Skrev ju på för SWAFRAP och när de ringde och frågade om övningen i Kanada tackade jag givetvis ja ; vad de inte berättade var att jag ska åka med SHIRBRIG! Väntar därför precis som ni på att höra om vad som händer med VÅR styrka... /Elpa Quote
Recommended Posts