Carl Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 TV4 har på nyheterna spelat upp ett band från ett förhör med Stig Wennerström. Finns som Real-player på http://www.tv4.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 TV 4 kokar soppa på en spik som vanligt .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted July 3, 2002 Author Report Share Posted July 3, 2002 Ja det var ju inte spec. mkt man fick hör på det där bandet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Det är ju tragiskt att se att han idag bor i ett hyreshus i Stockholm. Han dömdes ju till livstidsfängelse efter att ha orsakat Sverige stora skador så han borde ju fortfarande sitta inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted July 3, 2002 Author Report Share Posted July 3, 2002 Det är de som är så konstigt med livstid. Heter det livstid så ska man sitta hela livet. Inte komma ut efter 12 år eller vad det nu är. Fast jag tycker inte att man ska behöva sitta hela sitt resterande liv i fängelse. Man borde döpa om straffet. För det är ju ganska löjligt att det heter nåt som det inte är! Om det skulle vara så att jag har fel, skriv det!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Carl: Jag har för mig att man höjt antalet år i "livstids"fängelse från 12 till närmare 20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Får nån livstids fängelse så sitter han inne tills politikerna säger att han får komma ut. Säger dom inte till så kan han få sitta där tills han dör. Sen finns det ju ett minimun för hur länge han ska sitta också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.