Jump to content

UN-märke

Guest

Recommended Posts

När jag bytte min uniform så fick jag en oanvänd sak med ett runt ljusblå/vit märke med texten United Nations och några länder utritade.

Men detta är väl inte det märke som folk nere i Kosovo och dylikt har på armen. Enligt mig så verkar detta vara ett äldre märke.

Hur ser det nya märket ut som våra kamrater där nere har på armen, det iofs om det nu finns ngt nytt.

//Undrande...

Guest Dedicated

Det märke våra vänner i Kosovo har på ärmen är som du själv kommit på inte det runda blå och vita UN-märket. Detta beror på att det inte är en FN-mission de är ute på utan en KFOR-mission. Det är därför står det KFOR på deras märke, både med "vår" text och det lokala landets. Är du ute och surfar runt kan du säkert hitta märket på Swedints sidor!

För övrigt; med tanke på bilden i din profil så undrar jag varför i hela friden ni utbildas i den skjutställningen? Inget som finns i PEK i vart fall.

POF detta är "vanlig" skjutställning bland civila skyttar.

Vad jag har förståt så skall denna ge ett bättre stöd (?)

Kan röra sig om träning inför ungdomstävligen på HvSS, för att rå på dom mestadels omöjliga gutarna. ;)

Guest Dedicated

Roger that, KalleSwe. Är medveten om att denna skjutställning används bland "civila" skyttar men trodde faktiskt att den inte nyttjades alls inom det militära. Finns kanske speciella regler för skyttet på Hvss........

Of topic, kan man säga.

Roger that, KalleSwe. Är medveten om att denna skjutställning används bland "civila" skyttar men trodde faktiskt att den inte nyttjades alls inom det militära. Finns kanske speciella regler för skyttet på Hvss........

Of topic, kan man säga.

En vanlig prickskytteställning i FM. Reglementerat eller inte är inte intressant. Resultatet räknas.

Casca

Det var mer. "Nu skall vi prova på en annan skjutställning"

Fast den funkar inte så bra för min del...svårt att få till det med vridningen i kroppen osv.

men tack för utredningen av märkent iaf.

End of discussion...

okey, inte värsta källan att använda men i ett av  "rainbow six" spelen använder krypskyttarna den ställningen...

dock undrar jag om man verkligen i ett hett område vill sitta så och skjuta..man blir ju hyfast stor måltavla och lika bra att ligga ner då ju.. men klart om man verkligen måste komma lite högre upp och skjuter med något med bra rekyl borde den väl vara att föredrar..

Kan ju bara prata för mig själv men jag föredrar den skjutställningen framför knästående. Dels belastar man inte knäna så mycket, dessutom har man stöd för båda armbågarna... Nackdelen är att den belastar magmusklerna en del, men va fan... den ska ju tränas den med... :cool  Men som sagt innan, visst föredrar man att ligga, men som alltid är det terrängen som styr eller hur!!!???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...