Ezaey Posted October 1, 2005 Report Posted October 1, 2005 På lördag är det dags för regementets dag på skaraborgs regemente P4. Preliminärt program: tnr 080900 Garnisonsmuseet/soldatregistret samt soldathemmet öppnar, kompanicheferna hälsar välkommen, rundvisning på kompanierna, anhörigafika. tnr 081000 - 081345 Matrieldemonstrationer, mässa, "prova på"-aktiviteter. tnr 081030 - 081300 Lunch i militärrestaurangen Trumslagaren. tnr 081300 Fritt fall med personbil (krocktest). tnr 081330 Stridsförevisning. tnr 081500 Avslutningsceremoni med soldaterinran. tnr 081530 Kompanivis avslutning. tnr 081600 Garnisonsmuseet/soldatregistret stängs. Lunchkuponger: Menyn är ärtsoppa, alternativt champinjonsoppa, hårt bröd, smör, pannkaka, sylt och måltidsdryck. Pris 50 kr. (Vuxna) Barnmeny t o m 12 år: Tre st pannkakor, sylt, hårt bröd, smör och måltidsdryck. Pris 30 kr. Kuponger kan förköpas under veckorna 539 och 540 i militärrestaurangen. Under regementets dag säljs kuponger i informationen vid kasernvakten. Köpta kuponger återlöses ej. Välkommna. Quote
johanp Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 låter ju precis som t2-dan, minus uppvisningsgrupperna då Quote
The Swede Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 Får se om man hinner/orkar masa sig dit. Är ju fullt upptagen med återträff BA03 på T2 och det är ju så himla långt till P4 från T2 The Swede Quote
darkstar Posted October 10, 2005 Report Posted October 10, 2005 Vet inte om någon är intresserad, men jag har några bilder... Bilder från Regementets dag Quote
Pego Posted October 10, 2005 Report Posted October 10, 2005 Vet inte om någon är intresserad, men jag har några bilder... Bilder från Regementets dag Snygga bilder, såg att jag blev fångad på en bild... Quote
NordicFear Posted October 11, 2005 Report Posted October 11, 2005 Synd att man är i skåne och inte hade tid eller möjlighet att massa sig upp för att besöka den gamla fina regementet Quote
The Swede Posted October 11, 2005 Report Posted October 11, 2005 På grund av Vättertågs underbara tidtabeller så hade jag lite tid över i lördags. Jag skulle vara i Skövde till 14.00 men fick åka hemifrån kl. 10.15 vilket innebar att jag var i Skövde runt 11. Detta gav mig alltså, efter att inmundigat ett stycke död ko på det gyllene M-et ungefär 2,5 timmar att slå ihjäl. Tyvärr har man ju redan sett allt 14 gånger men jag träffade lite roligt folk iallafall, bl.a [MPJ]Sgt.Ratchak vilken jag slog ihjäl en halvtimme med. Alltid trevligt att träffa SoldF-folk live. The Swede Quote
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted October 11, 2005 Report Posted October 11, 2005 Hade det ganska långtråkigt på P4 förutom den stunden med Mr. Swede och lite annat folk, känns som om man sett allt hundra gånger och inget föändras... Quote
Fu Dahlberg Posted October 12, 2005 Report Posted October 12, 2005 På grund av Vättertågs underbara tidtabeller så hade jag lite tid över i lördags. Jag skulle vara i Skövde till 14.00 men fick åka hemifrån kl. 10.15 vilket innebar att jag var i Skövde runt 11.Detta gav mig alltså, efter att inmundigat ett stycke död ko på det gyllene M-et ungefär 2,5 timmar att slå ihjäl. Tyvärr har man ju redan sett allt 14 gånger men jag träffade lite roligt folk iallafall, bl.a [MPJ]Sgt.Ratchak vilken jag slog ihjäl en halvtimme med. Alltid trevligt att träffa SoldF-folk live. The Swede Och dessutom roa sig med att väcka ett bakfullt vrak till Fu Dahlberg Quote
Recommended Posts