Jump to content

Recommended Posts

Posted

På lördag är det dags för regementets dag på skaraborgs regemente P4.

Preliminärt program:

tnr 080900 Garnisonsmuseet/soldatregistret samt soldathemmet öppnar, kompanicheferna hälsar välkommen, rundvisning på kompanierna, anhörigafika.

tnr 081000 - 081345 Matrieldemonstrationer, mässa, "prova på"-aktiviteter.

tnr 081030 - 081300 Lunch i militärrestaurangen Trumslagaren.

tnr 081300 Fritt fall med personbil (krocktest).

tnr 081330 Stridsförevisning.

tnr 081500 Avslutningsceremoni med soldaterinran.

tnr 081530 Kompanivis avslutning.

tnr 081600 Garnisonsmuseet/soldatregistret stängs.

Lunchkuponger: Menyn är ärtsoppa, alternativt champinjonsoppa, hårt bröd, smör, pannkaka, sylt och måltidsdryck. Pris 50 kr. (Vuxna)

Barnmeny t o m 12 år: Tre st pannkakor, sylt, hårt bröd, smör och måltidsdryck. Pris 30 kr.

Kuponger kan förköpas under veckorna 539 och 540 i militärrestaurangen.

Under regementets dag säljs kuponger i informationen vid kasernvakten. Köpta kuponger återlöses ej.

Välkommna.

Posted

Får se om man hinner/orkar masa sig dit. Är ju fullt upptagen med återträff BA03 på T2 och det är ju så himla långt till P4 från T2 0:)

The Swede :banana

• 2 weeks later...
Posted

På grund av Vättertågs underbara tidtabeller så hade jag lite tid över i lördags. Jag skulle vara i Skövde till 14.00 men fick åka hemifrån kl. 10.15 vilket innebar att jag var i Skövde runt 11.

Detta gav mig alltså, efter att inmundigat ett stycke död ko på det gyllene M-et ungefär 2,5 timmar att slå ihjäl.

Tyvärr har man ju redan sett allt 14 gånger men jag träffade lite roligt folk iallafall, bl.a [MPJ]Sgt.Ratchak vilken jag slog ihjäl en halvtimme med.

Alltid trevligt att träffa SoldF-folk live.

The Swede :lala:

Posted
På grund av Vättertågs underbara tidtabeller så hade jag lite tid över i lördags. Jag skulle vara i Skövde till 14.00 men fick åka hemifrån kl. 10.15 vilket innebar att jag var i Skövde runt 11.

Detta gav mig alltså, efter att inmundigat ett stycke död ko på det gyllene M-et ungefär 2,5 timmar att slå ihjäl.

Tyvärr har man ju redan sett allt 14 gånger men jag träffade lite roligt folk iallafall, bl.a [MPJ]Sgt.Ratchak vilken jag slog ihjäl en halvtimme med.

Alltid trevligt att träffa SoldF-folk live.

The Swede :clap:

Och dessutom roa sig med att väcka ett bakfullt vrak till Fu Dahlberg

:happy: