FredsAmiralen Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 Mönstrade här om dagen med följande resultat: Styrka: 7 Cykel (Uppskattad): 6 Perfekt syn och hörsel Tjänstbarhet: A Inskrivningsprov: 7 Befälslämplighet: 7 Plikttjänstförmåga: 8 Mitt förstahandsval blev Amfibieplutonsbefäl. Enligt inskrivningsförrättaren fans det 20 platser och jag var den 6e att välja befattningen. Hur stor chans uppskattar ni att jag har att komma in? När brukar man få beskedet? Tacksam för svar! Quote
Myran Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 amf? för inryck med 06 - 07 ? O_o Till mig sade de att amfibie inte utbildade det året p.ga flytten Quote
FredsAmiralen Posted September 9, 2005 Author Report Posted September 9, 2005 amf? för inryck med 06 - 07 ? O_oTill mig sade de att amfibie inte utbildade det året p.ga flytten <{POST_SNAPBACK}> Inryck är i april 2007. Quote
carl0s Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 Värnpliktsnytt "Amfibie och flygvapnet har inget inryck 2007" Quote
Kenny Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 Värnpliktsnytt "Amfibie och flygvapnet har inget inryck 2007" <{POST_SNAPBACK}> Hmm FV inget inryck 2007? Detta stämmer nog inte. Quote
FkN Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 Båda AMF och FV har inryck Januari 2006. Quote
Kenny Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 Smått OT Jo, men jag själv är inskriven till att rycka in i Juni 07 hos FV. Känner flera stycken andra som är samma sak. Stämmer det verkligen att det inte kommer att ske några inryck alls i FV 2007? Någon som vet? Quote
FkN Posted September 9, 2005 Report Posted September 9, 2005 (edited) AMF1 Jan 2006. C Amf 1 har tagit befälet över Haninge garnison. Inryckning av nyutbildningsomgång på Berga. Källa: Lumpar polare som numera jobbar på F21 Nästa inryck är jan 06 då två flygbassäkplutoner skall utbildas Edited September 9, 2005 by Fk Nordin Quote
Kenny Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 AMF1 Jan 2006. C Amf 1 har tagit befälet över Haninge garnison. Inryckning av nyutbildningsomgång på Berga. Källa: Lumpar polare som numera jobbar på F21 Nästa inryck är jan 06 då två flygbassäkplutoner skall utbildas <{POST_SNAPBACK}> Inrycket efter det då? Kommer det att ske inryck under 07? Quote
FkN Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 Jan 06 införs "termins"-systemet, alltså att alla ligger inne i två terminer à 5 månader, och kan därefter ev bli rekryterad till den tredje terminen. Alltså är inryck 2007 i jan 07. Quote
Kenny Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 Jan 06 införs "termins"-systemet, alltså att alla ligger inne i två terminer à 5 månader, och kan därefter ev bli rekryterad till den tredje terminen. Alltså är inryck 2007 i jan 07. <{POST_SNAPBACK}> Precis vad jag trodde, men blev osäker när det stod i artikeln att FV och Amf inte har något inryck 2007. Quote
Kenny Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 Dina chanser bör vara goda... <{POST_SNAPBACK}> Grundat på? Quote
H0lK Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb. Quote
Kenny Posted September 10, 2005 Report Posted September 10, 2005 Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb. <{POST_SNAPBACK}> taget, trodde du hade källa på om det skulle vara Amfinryck 07 eller inte. Quote
FredsAmiralen Posted September 10, 2005 Author Report Posted September 10, 2005 Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb. <{POST_SNAPBACK}> Tack! Känns bra att höra... lite jobbigt o inte veta vad som kommer hända innan jag får svar... men d får man leva med! Quote
FredsAmiralen Posted September 11, 2005 Author Report Posted September 11, 2005 Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb. <{POST_SNAPBACK}> taget, trodde du hade källa på om det skulle vara Amfinryck 07 eller inte. <{POST_SNAPBACK}> Mitt förstahandsval är amfPB med inryck april 2007 på Hårsfjärden... så det vore väldigt konstigt om det inte var några inryck då... Quote
Kenny Posted September 11, 2005 Report Posted September 11, 2005 Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb. <{POST_SNAPBACK}> taget, trodde du hade källa på om det skulle vara Amfinryck 07 eller inte. <{POST_SNAPBACK}> Mitt förstahandsval är amfPB med inryck april 2007 på Hårsfjärden... så det vore väldigt konstigt om det inte var några inryck då... <{POST_SNAPBACK}> Hmm väldigt konstigt, nja, det har ju hänt förr. Att folk blivit inskrivna på tjänster som sedan försvinner/inte blir av. Quote
FredsAmiralen Posted September 11, 2005 Author Report Posted September 11, 2005 Hmm väldigt konstigt, nja, det har ju hänt förr. Att folk blivit inskrivna på tjänster som sedan försvinner/inte blir av. <{POST_SNAPBACK}> Skulle det inte lika bra kunna va så att det blivit fel o att jag rycker in i jan egentligen?? Quote
FredsAmiralen Posted September 11, 2005 Author Report Posted September 11, 2005 (edited) Börjar undra hur detta kommer gå... ser ju inte ljust ut... får ringa imorgon o höra om de vet vad som gäller... Edited September 11, 2005 by FredsAmiralen Quote
Kenny Posted September 11, 2005 Report Posted September 11, 2005 Börjar undra hur detta kommer gå... ser ju inte ljust ut... får ringa imorgon o höra om de vet vad som gäller... <{POST_SNAPBACK}> Samma här, lite synd att det ska vara så oklart. Quote
FredsAmiralen Posted September 11, 2005 Author Report Posted September 11, 2005 Men det stämmer ju om jag rycker in i april... då är ju de som är inryckta 2006 klara med sin 3e termin... men konstigt det som står på värnpliktsnytt... Quote
FredsAmiralen Posted September 12, 2005 Author Report Posted September 12, 2005 Snackade precis med en inskrivningsförrättare på pliktverket i Kristianstad angående amf och FV 2007. Hon sa att det enligt deras uppgifter skulle vara inryck för både amf och FV 2007... skulle det ändras skulle de som påverkas meddelas direkt... Antar att det bara är o vänta tills i december o se vad som händer... Quote
jonte72 Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Dina chanser bör vara goda... <{POST_SNAPBACK}> Allt färre får göra sin värnplikt, och då framförallt i Amf som utbildar uppskattningsvis max ett kompani varje år. Quote
Påsen Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Håll in hästarna nu! AmfPb är ju 15 månader, och alla ska ju göra två terminer (typ 11 månader). Blir inte detta knasigt? Eller ska de kalla 11 månaders-tjänsterna för olika saker? Det där med att amf bara ska utbilda ett kompani per år måsta gälla längre fram, för under 05-06 ska nästan en hel bataljon utbildas. Läget är således ganska förvirrat, så man vet aldrig hur det blir. /Påsen Quote
jonte72 Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Det där med att amf bara ska utbilda ett kompani per år måsta gälla längre fram, för under 05-06 ska nästan en hel bataljon utbildas.Läget är således ganska förvirrat, så man vet aldrig hur det blir. /Påsen <{POST_SNAPBACK}> Det låter konstigt eftersom det endast ska vara en bataljon i krigsorganisionen..... Quote
Påsen Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Det där med att amf bara ska utbilda ett kompani per år måsta gälla längre fram, för under 05-06 ska nästan en hel bataljon utbildas.Läget är således ganska förvirrat, så man vet aldrig hur det blir. /Påsen <{POST_SNAPBACK}> Det låter konstigt eftersom det endast ska vara en bataljon i krigsorganisionen..... <{POST_SNAPBACK}> Ja, men som sagt var så kommer det förmodligen gälla längre fram, kanske från 2007, men jag vet inte. Och som sagt, allt är förvirrat... Quote
FkN Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Från och med 2006 så gör ALLA 11 månader, oavsett befattning. Quote
Påsen Posted September 13, 2005 Report Posted September 13, 2005 Från och med 2006 så gör ALLA 11 månader, oavsett befattning. <{POST_SNAPBACK}> Så både gruppchefen och skytteslusken ska ligga inne 11 månader? Mysko... /Påsen Quote
carl0s Posted September 13, 2005 Report Posted September 13, 2005 (edited) Från och med 2006 så gör ALLA 11 månader, oavsett befattning. <{POST_SNAPBACK}> Allmänt: Vissa tjänster såsom tex. Informationssoldat kommer vara längre än 11 mån.. Edited September 13, 2005 by carl0s Quote
Recommended Posts