Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mönstrade här om dagen med följande resultat:

Styrka: 7

Cykel (Uppskattad): 6

Perfekt syn och hörsel

Tjänstbarhet: A

Inskrivningsprov: 7

Befälslämplighet: 7

Plikttjänstförmåga: 8

Mitt förstahandsval blev Amfibieplutonsbefäl. Enligt inskrivningsförrättaren fans det 20 platser och jag var den 6e att välja befattningen.

Hur stor chans uppskattar ni att jag har att komma in? När brukar man få beskedet?

Tacksam för svar!

Posted

Smått OT

Jo, men jag själv är inskriven till att rycka in i Juni 07 hos FV. Känner flera stycken andra som är samma sak. Stämmer det verkligen att det inte kommer att ske några inryck alls i FV 2007? Någon som vet?

Posted (edited)

AMF1

Jan 2006. C Amf 1 har tagit befälet över Haninge garnison. Inryckning av ny

utbildningsomgång på Berga.

Källa: Lumpar polare som numera jobbar på F21

Nästa inryck är jan 06 då två flygbassäkplutoner skall utbildas
Edited by Fk Nordin
Posted
AMF1

Jan 2006. C Amf 1 har tagit befälet över Haninge garnison. Inryckning av ny

utbildningsomgång på Berga.

Källa: Lumpar polare som numera jobbar på F21

Nästa inryck är jan 06 då två flygbassäkplutoner skall utbildas

Inrycket efter det då? Kommer det att ske inryck under 07?

Posted

Jan 06 införs "termins"-systemet, alltså att alla ligger inne i två terminer à 5 månader, och kan därefter ev bli rekryterad till den tredje terminen.

Alltså är inryck 2007 i jan 07.

Posted
Jan 06 införs "termins"-systemet, alltså att alla ligger inne i två terminer à 5 månader, och kan därefter ev bli rekryterad till den tredje terminen.

Alltså är inryck 2007 i jan 07.

Precis vad jag trodde, men blev osäker när det stod i artikeln att FV och Amf inte har något inryck 2007.

Posted

Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb.

Posted
Det är långt innan inryck jag tror att många som mösntrar nu vill rycka in 2006. Detta är väl 2007? Dessutom har du sjyssta värden över lag. Ungefär som mina och folk säger att jag har goda chanser att komma in som jägarGB vilket bör kräva ungefär samma som amfpb.

taget, trodde du hade källa på om det skulle vara Amfinryck 07 eller inte.

Posted

Tack! Känns bra att höra... lite jobbigt o inte veta vad som kommer hända innan jag får svar... men d får man leva med!

Posted

Mitt förstahandsval är amfPB med inryck april 2007 på Hårsfjärden... så det vore väldigt konstigt om det inte var några inryck då...

Posted

Mitt förstahandsval är amfPB med inryck april 2007 på Hårsfjärden... så det vore väldigt konstigt om det inte var några inryck då...

Hmm väldigt konstigt, nja, det har ju hänt förr. Att folk blivit inskrivna på tjänster som sedan försvinner/inte blir av.

Posted

Snackade precis med en inskrivningsförrättare på pliktverket i Kristianstad angående amf och FV 2007. Hon sa att det enligt deras uppgifter skulle vara inryck för både amf och FV 2007... skulle det ändras skulle de som påverkas meddelas direkt...

Antar att det bara är o vänta tills i december o se vad som händer...

Posted

Håll in hästarna nu! AmfPb är ju 15 månader, och alla ska ju göra två terminer (typ 11 månader). Blir inte detta knasigt? Eller ska de kalla 11 månaders-tjänsterna för olika saker?

Det där med att amf bara ska utbilda ett kompani per år måsta gälla längre fram, för under 05-06 ska nästan en hel bataljon utbildas.

Läget är således ganska förvirrat, så man vet aldrig hur det blir.

/Påsen

Posted
Det där med att amf bara ska utbilda ett kompani per år måsta gälla längre fram, för under 05-06 ska nästan en hel bataljon utbildas.

/Påsen

Det låter konstigt eftersom det endast ska vara en bataljon i krigsorganisionen.....

Posted

/Påsen

Det låter konstigt eftersom det endast ska vara en bataljon i krigsorganisionen.....

Ja, men som sagt var så kommer det förmodligen gälla längre fram, kanske från 2007, men jag vet inte. Och som sagt, allt är förvirrat...