Jump to content

Recommended Posts

Jag kom på en dag att mina mönstringsresultat inte är fullt så lysande, och jag antar att dom "förföljer" mig hela livet - kanske till och med vägs in för utlandstjänst? Då det begav sig så gick hyfsat, trots att man var en förhållandevis klen 17-åring som inte hade sovit på ~48 timmar (7 inskr, 6 cykel, 6 lyft, 9 psykolog), så jag vet att idag skulle det gå så enormt mycket bättre. Kan man få mönstra om och få de gamla siffrorna uppdaterade?

 

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Jag kom på en dag att mina mönstringsresultat inte är fullt så lysande, och jag antar att dom "förföljer" mig hela livet - kanske till och med vägs in för utlandstjänst? Då det begav sig så gick hyfsat, trots att man var en förhållandevis klen 17-åring som inte hade sovit på ~48 timmar (7 inskr, 6 cykel, 6 lyft, 9 psykolog), så jag vet att idag skulle det gå så enormt mycket bättre. Kan man få mönstra om och få de gamla siffrorna uppdaterade?

 

Tack på förhand.

Ditt mönstringsresultat spelar inte ett dugg roll i framtiden för dig. De ger endast svar på vilken tjänst du kan passa för och vilken tjänst du kommer att få.

 

Man söker utlandstjänst på de militära vitsord man får vid muck. Du ska ha lägst 10-7-7 för att få söka.

 

 

Så glöm mönstringsresultaten...de är oväsentliga.

Link to comment
Share on other sites

Kollar dom ens mönstringsresultat när man söker utlandstjänst? Vad är det för idé?

En blind babian fattar väl att det är skillnad på en tex 17 årig kille och en 25 årig man? (tar mig själv som exempel)

Dels har man ju hunnit göra lumpen där emellan och jag skulle nog tro dom flesta gör snäppet bättre på flera av testerna efter lumpen.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ju alltid höja sina betyg från lumpen på FBU kurser eller t.ex. KFÖ inom hemvärnet.

 

Man kan väl oxå få göra om lumpen om man har extremt goda skäl till det. det är nog dock inte vanligt i dessa tider, men jag vet att det förekommit tidigare.

Tror inte du kan höja betygen inom FBU. Tror inte nån tillfällig instruktör är tillräkligt för att få höja. Man har väl ingen chef på samma sätt som i HV inom FBU. Eller? :/

 

Iof har detta diskuterats tretioelva gånger.

Link to comment
Share on other sites

Man kan väl oxå få göra om lumpen om man har extremt goda skäl till det. det är nog dock inte vanligt i dessa tider, men jag vet att det förekommit tidigare.

Har en Kapten på F4 som tydligen har gjort lumpen 3 gånger. Man får göra lumpen två gånger till om man planerar på YO-banan

Link to comment
Share on other sites

Man kan väl oxå få göra om lumpen om man har extremt goda skäl till det. det är nog dock inte vanligt i dessa tider, men jag vet att det förekommit tidigare.

Har en Kapten på F4 som tydligen har gjort lumpen 3 gånger. Man får göra lumpen två gånger till om man planerar på YO-banan

Jag hade en klasskompis som fick gå om 9:an 2 ggr innan han fick fullständiga betyg.

Den killen var inte så smart.

 

Såvitt jag vet så är han officer idag.... (var det i alla fall för 5 år sedan).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...