Jump to content

E-Z Catch Harvester

A2Keltainen

Recommended Posts

Posted

@ J-star

Jag citerar mig själv:

..förklarat för henne att hon var en i grunden kass person.

Är det denna forumlering du hakar upp dig på? Då kan jag trösta dig med att den inte är helt korrekt utan jag uttryckte mig klantigt i mitt ursprungliga inlägg. Givetvis handlade det mer om hennes inställning till pälsbärande som jag kritiserade och tyckte var helt förkastlig.

Jag tycker det beteendet är fördjävla illa och jag bryr mig summariskt oftast väldigt lite av vad människor som stämplar andra som dåliga - på grund av deras frivilliga och ej olagliga val - har att säga i sakfrågan.

Så bara för att något är lagligt så är det per automatik även etiskt och moraliskt oantastligt? Jag bryr mig oftast väldigt lite om vad folk som saknar förmåga att tänka själva och ifrågasätta har att säga. Det är ju just detta som driver ett samhälle framåt. När (bristen på) t.ex. en lag blir omodern och tappar förankring i verkligheten så måste man ju se till att det sker en förändring. Det är t.ex. därför som man pratar om att höja hastighetsgränsen på vissa 110-vägar till 130 och tillåta att DNA-registret används för brottsbekämpning. På samma sätt är jag övertygad om att de allra flesta människor i Sverige, även du, tycker det är förkastligt att använda äka päls, åtminstone om man är något så när insatt i vad det innebär, och skulle se positivt på ett förbud.

Det handlar om insikten att alla frågor har två sidor

Och vilka är "den andra sidans" motiv i denna frågan? Fåfänga? Levebröd för ett försvinnande litet antal människor?

Av ditt inlägg att döma verkar det som att du har personliga intressen i pälsindustrin?

Varför skulle jag ha det? Det anförandet var särdeles korkat. Lika puckat påstående som när idiot-feminister replikerar "Är du torsk eller?" till de som är emot sexköpslagen. Guilt By Association eller?

Lägg märke till frågetecknet i slutet av meningen. Du får gärna svara på frågan också om du vill. Anledningen till min fråga är ditt förvånansvärt stora engagemang i frågan och den kraft du lägger på att ifrågasätta mitt agerande.

Var det ens nödvändigt att ge henne en verbal snyting? Det räckte inte med att säga "Nej, jag tycker inte alls som du"?

Självklart var det inte nödvändigt. Jag hade kunnat gå därifrån och låtit henne fortsätta tro att det är coolt och bra med päls men det gjorde jag inte och jag hade gjort samma sak igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...