King Kill Posted March 1, 2005 Report Posted March 1, 2005 För en massa år sen (10-15 kanske?) kommer jag ihåg att jag spelade in en rulle som gick på tv som jag fattade tycke för. Men jag kan inte komma ihåg vad den heter :( Den handlar om en grupp amerikanska soldater som är på nån övning i nåt träsk och hamnar i konflikt med lokalinvånarna (cajunfolket nånting?) och en efter en faller soldaterna offer för olika fällor och annat otyg i träskmarken. Tillslut kommer de kvarvarande till nåt litet sammhälle med nån bar och sånt har jag för mig... En ganska vag beskrivning, men det är allt jag kommer ihåg. Någon som har nån aning om titeln på filmen? Minns som sagt att jag tyckte den var jävlit bra då, men skulle jag se den nu skulle den säkert va kass Om det finns en "hjälp mig hitta rätt film"-tråd motsvarande så har jag missat den och ber om ursäkt.
Honken Posted March 1, 2005 Report Posted March 1, 2005 Den filmen minns jag. Trevlig film faktiskt. För att bygga på underlaget så var det National Guard som var ute och övade.
Vildmannen Posted March 1, 2005 Report Posted March 1, 2005 Låter som filmen "Southern Comfort" av Walter Hill. http://imdb.com/title/tt0083111/
King Kill Posted March 1, 2005 Author Report Posted March 1, 2005 Fan va guld, tackar gossar (förmodar jag att ni är, annars ber jag om ursäkt igen...)! Ah, vilka minnen bilderna väcker till liv ;)
Ghostface Posted March 1, 2005 Report Posted March 1, 2005 Grymt, vilka minnen som kom fram där. Den var favoriten ett bra jävla tag. Den ska ses igen. Tack för tipset...
King Kill Posted March 1, 2005 Author Report Posted March 1, 2005 54 spänn på dvd.se... först till kvarn ;)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.