rill3e Posted December 15, 2004 Report Posted December 15, 2004 Jag har aldrig fattat hur man gör när man ska citera flera olika inlägg i samma inlägg man gör? nån som kan förklara? (släng när syftet uppnåtts) mvh rille
Foxtrotcharliegrg Posted December 15, 2004 Report Posted December 15, 2004 1. Du högerklickar på 'Citat' och öppnar ett nytt fönster för samtliga inlägg som du vill citera. 2. Välj vad du vill svara på (genom att ta bort överflödig text) och skriv dit din åsikt. Förhandsgranska inlägg så det blir rätt. 3. Upprepa vid behov för samtliga fönster. 4. Slutligen kopierar du och klistrar in alla dina citat+svar i ett nytt 'Svara'-fönster. Förhandsgranska inläggoch klicka sedan på Svara-knappen. Eller 1. Välj 'Svara' (alt i ett nytt fönster) 2. Skriv [ Quote ], skriv eller markera/kopiera/klistra in det du vill svara på, avsluta med [ /Quote ] 3. Förhandsgranska inlägg. 3. Klicka på Svara-knappen Easy as pie Mvh, Foxtrotcharliegrg
rill3e Posted December 15, 2004 Author Report Posted December 15, 2004 1. Du högerklickar på 'Citat' och öppnar ett nytt fönster för samtliga inlägg som du vill citera.2. Välj vad du vill svara på (genom att ta bort överflödig text) och skriv dit din åsikt. Förhandsgranska inlägg så det blir rätt. 3. Upprepa vid behov för samtliga fönster. 4. Slutligen kopierar du och klistrar in alla dina citat+svar i ett nytt 'Svara'-fönster. Förhandsgranska inläggoch klicka sedan på Svara-knappen. Eller 1. Välj 'Svara' (alt i ett nytt fönster) 2. Skriv [ Quote ], skriv eller markera/kopiera/klistra in det du vill svara på, avsluta med [ /Quote ] 3. Förhandsgranska inlägg. 3. Klicka på Svara-knappen Easy as pie tack, men det står ju inte vilka man citerar? Jag har aldrig fattat hur man gör när man ska citera flera olika inlägg i samma inlägg man gör? nån som kan förklara? (släng när syftet uppnåtts) mvh rille
simon Posted December 15, 2004 Report Posted December 15, 2004 Det är något man får leva med. Det syns bara på det översta citatet.
Guest J-Star Posted December 15, 2004 Report Posted December 15, 2004 Syntaxen för Quote-taggen är som följer: Utan avsändare och tidpunkt [QUOTE] Text [/QUOTE] ...ger... Text Med avsändare utan tidpunkt [QUOTE=avsändare] Text [/QUOTE] ...ger... Text Med avsändare och tidpunkt [QUOTE=avsändare, Dec 15 2004, 20:16] Text [/QUOTE] ...ger... Text /J
Foxtrotcharliegrg Posted December 15, 2004 Report Posted December 15, 2004 Det är något man får leva med. Det syns bara på det översta citatet. Funkar finfint om man gör som jag sa i första alternativet (rödmarkerad text) 1. Du högerklickar på 'Citat' och öppnar ett nytt fönster för samtliga inlägg som du vill citera.2. Välj vad du vill svara på (genom att ta bort överflödig text) och skriv dit din åsikt. Förhandsgranska inlägg så det blir rätt. 3. Upprepa vid behov för samtliga fönster. 4. Slutligen kopierar du och klistrar in alla dina citat+svar i ett nytt 'Svara'-fönster. Förhandsgranska inläggoch klicka sedan på Svara-knappen. Eller 1. Välj 'Svara' (alt i ett nytt fönster) 2. Skriv [ Quote ], skriv eller markera/kopiera/klistra in det du vill svara på, avsluta med [ /Quote ] 3. Förhandsgranska inlägg. 3. Klicka på Svara-knappen Easy as pie Mvh, Foxtrotcharliegrg tack, men det står ju inte vilka man citerar? Jag har aldrig fattat hur man gör när man ska citera flera olika inlägg i samma inlägg man gör?nån som kan förklara? (släng när syftet uppnåtts) mvh rille Frågor?
rill3e Posted December 15, 2004 Author Report Posted December 15, 2004 Jag har aldrig fattat hur man gör när man ska citera flera olika inlägg i samma inlägg man gör? nån som kan förklara? (släng när syftet uppnåtts) mvh rille test 1. Du högerklickar på 'Citat' och öppnar ett nytt fönster för samtliga inlägg som du vill citera.2. Välj vad du vill svara på (genom att ta bort överflödig text) och skriv dit din åsikt. Förhandsgranska inlägg så det blir rätt. 3. Upprepa vid behov för samtliga fönster. 4. Slutligen kopierar du och klistrar in alla dina citat+svar i ett nytt 'Svara'-fönster. Förhandsgranska inläggoch klicka sedan på Svara-knappen. Eller 1. Välj 'Svara' (alt i ett nytt fönster) 2. Skriv [ Quote ], skriv eller markera/kopiera/klistra in det du vill svara på, avsluta med [ /Quote ] 3. Förhandsgranska inlägg. 3. Klicka på Svara-knappen Easy as pie Mvh, Foxtrotcharliegrg test2 Nu funkar det!! man var tvungen att förhandsgranska inläggen och sen kopiera över citaten+svaren i det nya svar-fönstret (punkt 4). Fattade inte det först. Tack så mycket för hjälpen!! Nu ska jag se på Legionnare med Jean-Claude van damme på ztv! Tråden har fyllt sitt syfte!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.