Jump to content

Chokladkaka

King Kill

Recommended Posts

Ärade forumiter.

Under en stridspaus lovade jag tydligen min stridsparskamrat att jag skulle ha en självbakad chokladkaka som understödsvapen till henne vid nästa sammanstöt. Vid tillfället var jag svettig, törstig, utmattad och kanske lite allmänt förvirrad i stridens hetta, vilket kan förklarar mitt löfte.

Men nu är det så att jag aldrig har bakat en dylik tingest förut och jag tänkte be er om hjälp med recept.

Jag drog en snabb EOBUSARE för mig själv och kom fram till följande under Ammo/skaderapport:

Ägg

Mjölk

Mjöl

Pulver, bak

Socker, strö

Ett gäng av arméns chokladkakor i brun plastförpacking som borde passa ypperligt

Ett ömt bäckenben

Kramp i höger ben

Vad jag har förstått så är det i princip en vanlig sockerkaka med choklad i, eller är jag ute och köper korv?

Så, hur i helsike går man tillväga om man vill impa och baka en chokladkaka till en söt tjej?

Ärade forumiter.

Under en stridspaus lovade jag tydligen min stridsparskamrat att jag skulle ha en självbakad chokladkaka som understödsvapen till henne vid nästa sammanstöt. Vid tillfället var jag svettig, törstig, utmattad och kanske lite allmänt förvirrad i stridens hetta, vilket kan förklarar mitt löfte.

Men nu är det så att jag aldrig har bakat en dylik tingest förut och jag tänkte be er om hjälp med recept.

Jag drog en snabb EOBUSARE för mig själv och kom fram till följande under Ammo/skaderapport:

Ägg

Mjölk

Mjöl

Pulver, bak

Socker, strö

Ett gäng av arméns chokladkakor i brun plastförpacking som borde passa ypperligt

Ett ömt bäckenben

Kramp i höger ben

Vad jag har förstått så är det i princip en vanlig sockerkaka med choklad i, eller är jag ute och köper korv?

Så, hur i helsike går man tillväga om man vill impa och baka en chokladkaka till en söt tjej?

Jag hade improviserat i något som skulle kunnat följa det här improviserade receptet:

Sidronsk chokladkaka.

Smält chokladen på låg värme samtidigt som du tillsätter sockret.

samtidigt som du smälter sockret och chokladen, vispar du ägg och mjölk till ett skummliknande fiendenäste. Häll den smälta choklad och sockerblandningen i fiendenästet (mjölk och äggblandningen). Vispa så att krigszonen (före detta fiendenästet som nu invaderats av chokladsmeten) blir en porös smet och tillsätt bakpulvret och fortsätt vispa lite. Häll sedan i smeten i en form så att tjockleken blir ca 3 cm hög. grädda i mellersta delen av ugnen på 200 celsius i ca 20-25 minuter.

2 ägg

6 dl mjölk

1,5 dl socker

300 g choklad (3 paket chokladkaka)

4 dl mjöl

3 kryddmått bakpulver

Berätta gärna om recptet funkade. Jag känner på mig att min kunskaper är bra när det är till för att improviseras. Med denna kaka så kan inte du bli mer populärare på regementet eller hos tjejen! ;)

Nu har du sagt chokladkaka men jag gör en fri tolkning och ger dig ett (av många) recept på kladdkaka.

[start recept]

2 ägg

3 dl socker

(vispa ihop ovanstående)

(Blanda i:)

3 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

lite salt (och med lite menar jag lite)

1,5 dl mjöl

(rör igen)

Smält 100g smör och blanda i.

Häll upp i rund smörad form eller ännu hellre - använd bakplåtspapper.

Ställ in i ugnen i ungefär 225 grader och 20 minuter. Detta kan dock variera lite beroende på ugn och hur kladdig man vill ha kladdkakan. Så du får testa dig fram.

Servera eventuellt med lite vispad grädde eller glass.

[slut recept]

Brukar uppskattas!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...