Krook Posted November 9, 2004 Report Posted November 9, 2004 Nu kommer ett förslag på ändring om lagen om anställningsskydd. Detta strax efter det att ÖB förklarat konsekvenserna av FB04 och LAS. Förslag enlig DN Kan det finnas ett samband eller är det helt slumpmässigt? Öppnar detta någon dörr för ÖB att anställa de han vill inom en snävare tidsram än tidigare? Vad tror och tycker du? /Krook Quote
Ace Posted November 9, 2004 Report Posted November 9, 2004 Nej, förslaget handlar om att förbättra situationen för visstidsanställda, det har inget med återanställningskyddet att göra. Quote
Krook Posted November 9, 2004 Author Report Posted November 9, 2004 Nej, förslaget handlar om att förbättra situationen för visstidsanställda, det har inget med återanställningskyddet att göra. Tack för att du lärt mig läsa. Jag har tydligen glömt bort hur man gör p.g.a. för mycket kommunikation genom signaler och tecken. Men detta förslag kan innebära en viss förändring för situationen inom FM under nästa år under förutsättning att den går i genom. Hjälp en stackars idiot: Vilka öppningar blir möjliga (om några)? /Krook Quote
Ace Posted November 9, 2004 Report Posted November 9, 2004 (jag läste också lite slarvigt...) ;) En vikarie som har varit anställd i sex månader får med förslaget förtur till en utlyst fast tjänst. Idag är det 12 månader som gäller enl. lag. Har en vikare varit anställd hos samma arbetsgivare i sammanlagt tre år under en femårsperiod, ger det denne rätt till en fast anställning Tyvärr, ingen hjälp för YOF Quote
Sgt1clHansson Posted November 20, 2004 Report Posted November 20, 2004 Mer info om detta "Kaos": http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8582574.asp Quote
Recommended Posts