Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

För er som gillar krigiska båtar så kommer det Tyska krigsfartyg på besök på fredag, skeppsbron i Stockholm. :baskerHV:

Håll alla döttrar o fruar hemma, dom har Stooora hattar o en ena jävlar på att charma damer, officerarna alltså :clap:

(Snälla Karin, jag skämtar bara, ;) )

Allvarligt talat, värt ett besök tror jag....

Posted
För er som gillar krigiska båtar så kommer det Tyska krigsfartyg på besök på fredag, skeppsbron i Stockholm.  :baskerHV:

Håll alla döttrar o fruar hemma, dom har Stooora hattar o en ena jävlar på att charma damer, officerarna alltså :/

(Snälla Karin, jag skämtar bara,  ;)  )

Allvarligt talat, värt ett besök tror jag....

Haha! :clap:

Jag är ju både ogift och myndig så jag passar nog på att gå dit. Lika bra att döttrar och fruar stannar hemma, blir mindre konkurrens då :P

Posted
För er som gillar krigiska båtar så kommer det Tyska krigsfartyg på besök på fredag, skeppsbron i Stockholm. :baskerHV:

Vilket Tyska krigsfartyg?

//Trident

Posted

Ja, fartygen var ju inte riktigt där jag trodde de skulle vara. Trodde de skulle ankra på Skeppbron i Gamla Stan. Så jag fick gå en bit. Kom tillslut förbi fartygen men jag tyckte det verkade för många tyska läskiga officerare och för få svenskar (jag var ensam) så jag tordes inte fråga om en tour. Dessutom kan jag ingen tyska. :wub:

Men jag gick vidare och sedan uppför stora stupet för att knäppa dessa bilder som kan vara till glädje för någon minkrigare eller nåt... kanske. Troligtvis inte... :P

5.jpg

Resten får ni genom länkarna nedan.

Tysk 1

Tysk 2

Tysk 3

Tysk 4

Tysk 5

Tysk 6

Tysk 7

Tysk 8

Posted

Vad har dessa fartyg för uppgift? Allt jag kan se är en allmålspjäs på främre däck, vilket inte skämmer många ryssar.

Posted
Vad har dessa fartyg för uppgift? Allt jag kan se är en allmålspjäs på främre däck, vilket inte skämmer många ryssar.

De flesta är av Frankenthal-klassen och har minjakt som uppgift. Jag tror alla tillhör 1:a Minensuchgeschwader i Olpenitz. Och ja, beväpningen är gamla hederliga Bofors L/70.