Ragulin Posted October 14, 2004 Report Posted October 14, 2004 Nu kastar IKS02 loss för övning Blue Shark! Vid slutet står segern!! Någon som skall med? Quote
Hotel Charlie One Posted October 14, 2004 Report Posted October 14, 2004 Det kan du ge dej f-n på! IKS02 utgör bålverket mot omvärlden. //HC1 Quote
BJK Posted October 17, 2004 Report Posted October 17, 2004 Är det inte dax att ta upp båtarna för vinterförvaring snart ändå då? Själv har jag ju tagit upp segelbåten, men jag var iofs lite tidig :P Quote
LeadHead Posted October 17, 2004 Report Posted October 17, 2004 Håller med BJK. - Zodiacen ligger undanpackad... Jädrans sailors att inte fatta att det är vinter... ;) Quote
SBP Posted October 18, 2004 Report Posted October 18, 2004 Ni ska få se, dom kommer att stå där med tungan fastfrusen vid relingen... ;) Quote
Nestor Posted October 18, 2004 Report Posted October 18, 2004 (edited) Ursäkta en icke uppdaterad men vad är IKS02?? OT: Tog upp båten i lördags. Måste ha det varm och mysigt under vintern Edited October 18, 2004 by Hendrix Quote
Sgt Andersson Posted October 18, 2004 Report Posted October 18, 2004 Ursäkta en icke uppdaterad men vad är IKS02?? OT: Tog upp båten i lördags. Måste ha det varm och mysigt under vintern Internationella korvettstyrkan http://www.2ysflj.mil.se/iks/index.php?lan...c=news&id=24350 Quote
Vargas Posted October 20, 2004 Report Posted October 20, 2004 Jag har observerat vad som betecknas som "konstaterad Hotel Charlie One". Tidsnummer och ort är än så länge hemligt ... Quote
Ragulin Posted October 22, 2004 Author Report Posted October 22, 2004 @Vargas Tnr 221209. Sitter just nu och fulsurfar i väntan på CIKS´s slutgenomgång. HC1 är lätt att känna igen, men MEJ får du ingen kläm på.... Synd att du inte gett dig till känna, jag vill minnas att jag är skyldig dig en bärs i mässen sedan en tid tillbaka... GLE, SVL eller VBG? Quote
Vargas Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 @Vargas Tnr 221209. Sitter just nu och fulsurfar i väntan på CIKS´s slutgenomgång. HC1 är lätt att känna igen, men MEJ får du ingen kläm på.... Synd att du inte gett dig till känna, jag vill minnas att jag är skyldig dig en bärs i mässen sedan en tid tillbaka... GLE, SVL eller VBG? I all sanning måste jag säga att jag inte finns på varken GLE, SVL eller VBG. Jag ingår med andra ord inte i IKS02, men befinner mig i allra högsta grad i dess närhet. Jag hade hoppats att jag hade kunnat varit med och STEAM:at er, men så blev det inte. Sen hade jag totalt glömt den där ölen ... Quote
Hotel Charlie One Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 @Vargas: Du är ju mer än lite hemlig... HC1 Quote
Sgt Andersson Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 @Vargas:Du är ju mer än lite hemlig... HC1 Vad menar du? Han har ju tom lagt ut bild... Quote
Hotel Charlie One Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Aha... Nån sån såg jag inte... Quote
Vargas Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Aha... Nån sån såg jag inte... Det blir vid linjepassagen under första missionen ... Quote
Hotel Charlie One Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Då hoppas åtminstone jag att den missionen kommer snart!!! (Fast Vargas behöver ju inte förrätta linjedopet...) Quote
Sgt Andersson Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Då hoppas åtminstone jag att den missionen kommer snart!!! (Fast Vargas behöver ju inte förrätta linjedopet...) Vill inte snobba mig men ligger inte "linjen" lite utanför AOR:et Quote
Hotel Charlie One Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Eftersom AOR kan bli varsomhelst så kan det ju bli aktuellt med linjedop... Quote
Sgt Andersson Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Trodde det fanns en viss verkansradie på IKS? Quote
Hotel Charlie One Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Nix. Beror på mandatet. Kan därför (i teorin) bli varsomhelst. Quote
Ragulin Posted November 2, 2004 Author Report Posted November 2, 2004 Jomen det har ju snackats om 600 mil från Bryssel, eller hur? Men det står det ju inget om i info-texten förstås, så det kan ju ha blivit ändrat.... Vargas får välan inte följa med i alla fall -om han nu inte är en sådan kompetent och kvalificerad snubbe att han blir tagen av 2Ysflj:s pressargäng inför losskastningen mot missionsområdet ;) Förresten, Vargas. Har du hört om den senaste grejen med en fältmössa och FRB:n på Vbg? Quote
Hotel Charlie One Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Jahaja... Ragulin har suttit och SOVIT under genomgångarna i ex-hallen!!! Under tex ett FN-mandat kan IKS sättas in i hela världen! Quote
Ragulin Posted November 2, 2004 Author Report Posted November 2, 2004 Man har väl kanske inte haft uppmärksamheten helt uppsnäppt under somliga föredragningar... Tur att HC1 e en sådan skitviktig liten besserwisser och Kiss-Ass att han hela tiden är fullt anspänd och kan briefa oss andra slapptaskar i efterhand. Kan man kanske få en sammanfattning av föreläsningen om ROTA förra vintern? Quote
Hotel Charlie One Posted November 3, 2004 Report Posted November 3, 2004 @Ragulin: Eftersom min tjänst är KRIGSVIKTIG så hade jag mycket viktigare saker för mej under ROTA-genomgången. Pistolskjutning tex. Hörde att den genomgången blev en formidabel succé... Quote
Skånsk makaron Posted November 6, 2004 Report Posted November 6, 2004 Linjedop har ju inte en annan problem med, kan vara krigselak vid en sådan... En annan har ju rätt tjänst för att slappa och nanna på arbettid, för alla andra då vill säga. B) Quote
Recommended Posts