CfrHGB Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Jag (tror) jag vet att forumets BlåGul har fått namnet från sina motsvarigheter innom FM (Och inte någon obskyr svergiedemokrat-sida ). Vidare tror jag att FM:s BlåGula håller koll på de övande vid övningar od. Men hur är det egentligen? OBS: Jag har inte sökt, jag misstänker nämligen att en sökning på "BlåGul" inte skulle ge speciellt mycket Men rätta mig gärna om jag har fel. Quote
Karin Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Det finns faktisk en tråd som förklarar varför övningsledare kallas blågul. Sök och du skall finna. Quote
KaffeKalle Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Kom igen nu.. I begynnelsen var Henke.Och Henke skapade SoldF.com. Och SoldF.com var öde och tomt, och mörker låg över webplatsen, och Henke vakade över den. Och Henke sade "Varde forum", och det blev ett forum. Och Henke såg att forumet var gott. Och Henke skilde forumsdelarna från varandra, och kallade mörkret Markan och ljuset Materielplatsen. Och det blev afton, serverunderhåll, och morgon den första dagen. Och Henke sade, "Varde mitt i Materielplatsen ett fäste som skiljer vapen från annan materiel". Och Henke skapade fästet, och skilde diskussionerna om vapen från diskussionerna om remmar. Och det skedde så, och det blev afton, serverunderhåll, och morgon den andra dagen. Och Henke sade "Må inlägg av särskilt god kvalitet skiljas från de av sämre kvalitet, så att användarna ej förblindas". Och det skedde så, och Henke såg att det var gott. Och Henke sade "Varde i Kasunen en moderator som skiljer dagen från natten, gott från ont, och inlägg från inlägg". Och 9x19 steg ur havet vid Korsö huvud, och Henke såg att det var gott. (Fortsättning följer inom kort) När kommer resten då? Quote
Guest Posted March 19, 2006 Report Posted March 19, 2006 Blir lite fundersam ibland.. Ser inlägg som blir tillrättavisade av Blå-Gul, som man knappt märkt av innan. Med risk för att trampa på ömma tår, är B-G uppdraget ett "livstidsuppdrag" utan krav på att inkomma med inlägg eller annan aktivitet på forumet? Tycker att om man ska ha synpunkter på vad andra tycker och skriver, så kanske man bör komma med egna inlägg och synpunkter ibland..? Vice versa så blir jag lite trött när vissa "Icke B-G" ofta går in och tillrättavisar i trådar. "Varför finns det bara ett konkurrensverk?" Quote
sgt_filur Posted March 19, 2006 Report Posted March 19, 2006 "Varför finns det bara ett konkurrensverk?" Har jag också grubblat mycket på . Quote
Recommended Posts