robot Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 Hej, vore kul och veta om någon här var där inatt? Jag skulle hem från krogen vid 1- tiden då jag mötte typ 200 bilar på vägen. Är det någon som vet mer än jag vad det var för nåt. Kändes mycket ooganiserat, men det var ju ändå helt fullt med olika bilar i hela Haninge- trakten. B)
Statoil Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 dom brukar köra i jordbro industriområde. jättehäftigt å så. men jävligt dumt...
Lockwed Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 Det brukar inte vara så oorganiserat som det kan se ut. Ofta så är det ett x antal funktionärer som försöker splittra upp den stora massan som samlas för att få iväg dom som verkligen tänker köra med sina bilar från dem som vill stå och hänga vid sin bil och försöka se ut som Vin Diesel. Det är när de som har för avsikt att faktiskt tävla kör iväg som det blir kaos, alla vill vara med och se racet och därför blir det trafikstockning. De seriösare förarna däremot vill väldigt ofta inte ha med alla Vin Diesel lookalikes för att dom drar till sig uppmärksamhet från statliga ordningsmän som ofta tycker att deras aktivitet är olaglig. Sen så slutar allt med något som liknar ett oorganiserat myrornas krig i närmsta industriområde med en hyffsad raksträcka. Men det är ett halvkul jippo att stå och Vin Diesel glo på B)
skytten Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 Iof tycker jag bara att streetrace är nån äldre form av snoppmätning.. :P
Trident Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 Förra sommaren så hade dom en träff ute vid Brostugan på Drottningholm. Hade en träff varje onsdag fall ja inte minns fel. o bara vissade upp bilarna. Snuten var alltid där med minst 2 bilar. Efter träffen så drog dom vidare till Jordbro där själva streetracingen var. Sedan varje måndag i Norrtälje i industriområdet så körde dom race. Snuten visste om det men lät dom köra. Det kördes någon annanstans också kommer dock inte ihåg vart... //Trident
Statoil Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 annars så kör dom en del i Oceanhamnen i halmstad.
Agaton sax Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Annars kan ni besöka Blackrace och kolla in deras sida. Dom kör legalt men det går alltid att få reda på saker via deras forum.
kspGubben Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 För dem som är intresserade av streetracing , finns det en LEGAL bana i Malmö hamn B) . Banan är öppen varje onsdag och ett stort antal helger från April till Slutet av September. Brukar locka mellan 2-3000 åskådare och ett 50 tal startande bilar och lika många Mc.. Mer info finns på : http://www.streetrace.com/srif/ EDIT : Länk
2Sharp Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Coolt... Jag kan nog klara av Vin Diesel looken, vilket jag nog nöjer mig med.. och brudarna då.. Kan inget om bilar och kör som en kratta, men jag gillar att se tuff ut och hänga med heta chicks..
robot Posted September 7, 2004 Author Report Posted September 7, 2004 Jag vet var och hur dom brukar köra i Haninge. Men detta var något jag aldrig sett tidigare. Vi gissade på att dom måste haft nån träff nånstans, och därefter utökat bilantalet på vägen. Bl a kom det typ 50 heta bilar och bågar samlat på en tom motorväg. De stannade vid en bro och stängde av hela vägen med bilarna. Därefter stod de och brände gummi med monsterbilar och tände eld på uthälld bensin från värmen av däcken. I princip hela vägnätet var fullt med bilar som pressade kors och tvärs. Det såg helt surrealistiskt ut. Vi visste att natten skulle bli riktigt grym med olika race, men det hände aldrig nånting. Alla bilarna samlades, och delades in i olika klasser osv. Jag såg bara två starter under natten.
robot Posted September 7, 2004 Author Report Posted September 7, 2004 Det var tydligen Stockholm Open i lördags. Olika etapper på olika ställen.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.