Jump to content

HvSS Ungdomstävling


siros

Recommended Posts

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Såhär i efterhand, som extrem utvärdering, kan jag säga att jag är förvånad :clap: Jag trodde seriöst att det skulle komma ut bilder på mig i mina fina orienteringskläder! Haha jag hade tydligen tur att inte möta ngn med kamra :)

 

Orange t-tröja, långfillingarna, shorts och helt nya gympaskor, ngn som var med som känner igen :D ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hmm, nu är jag lite ledsen, eller ja.... Kanske inte om man tänker efter, iår hade varit 4:e året för mig på HvSS men istället ska jag göra min GSU när tävlingen går av stapeln :happy: Kanske har permis den helgen, så man kan komma förbi och kika! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Terränglöpning med hinder" (1000m)

 

- Alltså, HINDERBANAN!

Lag från Norge hade bästa tiden senast och fick de 150 poängen. Vilken tid hade de??

 

Bästa svenskarna - Kristianstad - vilken tid hade de?

Link to comment
Share on other sites

"Terränglöpning med hinder" (1000m)

 

- Alltså, HINDERBANAN!

Lag från Norge hade bästa tiden senast och fick de 150 poängen. Vilken tid hade de??

 

Bästa svenskarna - Kristianstad - vilken tid hade de?

 

Om du inte hittat några svar ska jag kolla resultatpappren ikväll när jag kommit hem från jobbet... Ska ha alla värden någonstans.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Det genomförs olika moment. Tävlingsgrenar.

Biathlon

Poängorintering

Fältskjutning

Precisionskastning

Terränglöpning med hinder

Avståndsbedömning

Sjukvårdstjänst

Sambandstjänst

Målupptäckt

och slutligen ett överraskningsmoment.

 

Utifrån hur det går i de olika momenten så utdelas poäng.

Dessa poäng sammanräknas och laget får då en placering.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer komma

Blir första gången för mig

 

Men det kommer bli kul tror jag.

 

Men du som varit med förut..

 

Vad gör man? hur går det till?

 

 

Du kommer garanterat ha nya upplevelser med dig i bagaget när du åker hem från HvSS, kanske några nya kompisar med vem vet.

Link to comment
Share on other sites

Ja då lär vi ju ses på lagledarträffen på fredag då. Har ni mixade lag lr rena tjej/killag?

 

Vi har mixade lag, tyvärr bara en tjej i varje lag dock. Vi har velat ha ett rent tjejlag, men tjejerna i avdelningen var inte intresserade av det. Det är lite synd, då det inte är så många tjejlag och chansen att vinna borde vara ganska stor.

 

Hur gör ni?

Link to comment
Share on other sites

Ja då lär vi ju ses på lagledarträffen på fredag då. Har ni mixade lag lr rena tjej/killag?

 

Vi har mixade lag, tyvärr bara en tjej i varje lag dock. Vi har velat ha ett rent tjejlag, men tjejerna i avdelningen var inte intresserade av det. Det är lite synd, då det inte är så många tjejlag och chansen att vinna borde vara ganska stor.

 

Hur gör ni?

 

 

Ifrån Östergötland så kommer det ett rent tjejlag samt 2 rena grabblag. Samtliga lag kommer från 2 HvU avdelningar i Österg. Tjejlaget har själva bestämt att de skulle träna och vara med i utags tävlingen SAAB-skölden, där gick de och vann. Ifjol så hade vi mixade lag och när de kom hem så sa de att det var väldigt få rena tjejlag. Det ska bli riktigt kul och se hur det kommer gå däruppe för alla mina lag.

Link to comment
Share on other sites

Hur många av er ungdomar på detta forum skall upp till HvSS nu till helgen (24-26/8 -07) för att delta i rikstävlan?

 

Själv ska jag upp med 3 lag, vilket blir andra året i rad :) .

Men hej hej,

jag önskar er lycka till där uppe. Ni snodde vårat lag på tredjeplasen. Men vi har redan två där uppe. fasten dem går ungdomsledarutbildningen. Emma å langnemyr.

Ge ddem vad de tål

//Adamsson

Link to comment
Share on other sites

Hur många av er ungdomar på detta forum skall upp till HvSS nu till helgen (24-26/8 -07) för att delta i rikstävlan?

 

Själv ska jag upp med 3 lag, vilket blir andra året i rad :clap: .

Men hej hej,

jag önskar er lycka till där uppe. Ni snodde vårat lag på tredjeplasen. Men vi har redan två där uppe. fasten dem går ungdomsledarutbildningen. Emma å langnemyr.

Ge ddem vad de tål

//Adamsson

 

 

Ja du Adamsson! Jag hoppas du inte är allt för sur för att vi snuva er på platsen till HvSS?

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för era lag på rikstävlan på HvSS nu i helgen den 24-26aug?

 

De lag jag hade med mig kom på 18, 22 & 24 plats i totalen. Men sen hade jag äran att ha ett vinnande lag i tjejklassen samt att tjejlaget vann en grenseger i sjukvård. Så det var en kanonbra tävling.

Link to comment
Share on other sites

Pratade med en av deltagarna i vårat lag idag. Dom hade tydligen kommit på en andraplats, tror jag....

 

grattis till er alla som kom med i lagen och fick tävla.

 

 

Edit: visade sig att dom kom 2:a i mixklassen.

Edited by trädet
Link to comment
Share on other sites

Våra lag kom 36, 37 och 42. Inte speciellt lysande, men de hade kul iaf...

 

Stod för övrigt bredvid de båda Skaraborgslagen vid uppställningarna.

 

@ Skuggan.

 

Har du möjligen ett blomsterliknande efternamn?

Link to comment
Share on other sites

Jag gick ungdomsledarkursen under veckan och helgen då ungdomstävligen pågick och vi var ett gäng som var ansvariga för sambandsmomentet. Är lite nyfiken på hur det upplevdes av er ungdomar?

Jämfört med föregående år, var det roligt, lärorikt eller bara trist och fantasilöst?

 

Tacksam för alla synpunkter!

Link to comment
Share on other sites

Jag gick ungdomsledarkursen under veckan och helgen då ungdomstävligen pågick och vi var ett gäng som var ansvariga för sambandsmomentet. Är lite nyfiken på hur det upplevdes av er ungdomar?

Jämfört med föregående år, var det roligt, lärorikt eller bara trist och fantasilöst?

 

Tacksam för alla synpunkter!

 

 

Jag som lagledare lyssnade på vad mina ungdomar tyckte, de saknade att inte själva få montera ihop radion. Men att ni körde den internationella signalering hade de inget emot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...