Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Nu på måndag så ska jag rycka in på F7 som flygbassäkgruppchef och har länge sett fram emot detta. Det som dock gör mig lite mer nervös är att jag nu under en period varit rejält förkyld. Förhoppningsvis kommer det lugna ner sig över helgen, men i värsta fall så kommer jag inte må särskilt bra när jag rycker in.

Vad jag har hört blir majoriteten av de nyinryckta ändå sjukdomsdrabbade på ett eller annat sätt av den nya stressiga miljön, men det känns ändå som att man vill må så bra som möjligt när man rycker in. Är det några som har erfarenheter av liknande situationer? Någon som kanske ryckt in med en rejäl förkylning?

Posted

Ät en massa vitaminer och ligg still! :navy:

Det är nog inte hela världen om du är lite krasslig. Kan iofs kanske vara bra att förmedla det till befälen innan allt drar igång så du får lite dispans tills det är bättre. :lala:

Posted

Tjena! Jag rycker också in som flygbassäkGB nu på måndag, men på F21 och jag har också legat däckad av en förkylning nu i över en vecka. Det har dock blivit mycket bättre de senaste dagarna, men ja är inte direkt i toppform... :( det oroar mig lite.. Men ja antar att om man bara försöker ta det lugnt och inte tänka för mycket på hur de kommer påverka inryck, så blir de nog lite bättre. Jag blir nämligen stressad bara vid tanken på att må dåligt vid inryck!

Men krya på dig! :navy:

/Rebecca

Posted

Kör på så mycket du orkar. Ett tips är att inte försöka maska med argumentet att "jag är förkyld". En högst dålig start för dig i dina instruktörers ögon. Missförstå mig inte nu, inser att det är lätt men jag kan inte forumelar det bättre.

Posted

Är du bara förkyld kan du ju bara köra på så länge du orkar, men har du feber skall du absulut inte ansträna dig fysikskt.

Lycka till!

Posted (edited)
Kör på så mycket du orkar. Ett tips är att inte försöka maska med argumentet att "jag är förkyld". En högst dålig start för dig i dina instruktörers ögon. Missförstå mig inte nu, inser att det är lätt men jag kan inte forumelar det bättre.

Jo, jag förstår vad du egentligen menar. Då är det nog bättre att ge järnet och om hälsotillståndet förvärras av detta, så lär ju befälen notera det förhoppningsvis.

Jag har dock hört om att man har enskilda introduktionssamtal på vissa ställen när man just ryckt in för att prata om hur motiverad man är m m. Är detta vanligt och kan det vara passande att råka nämna att man inte mår helt hundra under ett sådant samtal?

Edited by E_Jarlert
Posted
Jag har dock hört om att man har enskilda introduktionssamtal på vissa ställen när man just ryckt in för att prata om hur motiverad man är m m. Är detta vanligt och kan det vara passande att råka nämna att man inte mår helt hundra under ett sådant samtal?

Kan bara tala för mig själv och vi hade våra enskilda samtal 2-3 dagar efter inryckningsdagen. Då mår du förhoppningsvis bra och behöver då inte nämna att du var sjuk. Skulle du fortfarande vara sjuk så kommer, precis som du sa, han/hon märka det. Tillönskar dig i vilket fall ett stort lycka till under din värnplikt!

Posted

Kan bara tala för mig själv och vi hade våra enskilda samtal 2-3 dagar efter inryckningsdagen. Då mår du förhoppningsvis bra och behöver då inte nämna att du var sjuk. Skulle du fortfarande vara sjuk så kommer, precis som du sa, han/hon märka det. Tillönskar dig i vilket fall ett stort lycka till under din värnplikt!

Ja, har kommit fram till att det bästa är att inte gå runt och oroa sig för det. Men tack för svaren iaf.

Posted
//Vad jag har hört blir majoriteten av de nyinryckta ändå sjukdomsdrabbade på ett eller annat sätt av den nya stressiga miljön//

Svar ja. Att många blir sjuka någon dag efter inryck är inget onormalt. På min pluton nåddes kulmen under fältvaneveckan (femte till tionde dagen). Mina befäl sade att det var exakt vad de räknat med. Vet dock inte om det har med stress att göra.

Känn efter hur det flyter på. Om du känner att förkyllningen ger problem bör du givetvis säga till befälen men gör ändå ditt bästa. Det är inte säkert att ni gör fysiskt jobbiga saker första veckan men det märker du.

Lycka till!