Nifelhel Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Visst är den ful?!?! Fult hemmabygge som är jobbigt att ladda om. Skall tydligen ha en eldhastighet på 600 bulor per minut. Någon som vill köpa??? Bara $2500,-.... Kolla här: http://www.gunsamerica.com/guns/976289327.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 hehe. det var något av det fulaste jag sett. ser ut som ett gäng ihopbuntade ak ju. Undrar om han har fäst en lina i varje avtryckare som han sedan bara drar i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 600 rpm är ju å andra sidan Kalasjnikovens vanliga, teoretiska, eldhastighet. Rätt fult vidunder i övrigt, tycker jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HF-HTR Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Användnings-område? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 SKjuta? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Användnings-område? Ehm...skjuta fort och mycket..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HF-HTR Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Fort och mycket ? 6OO RPM Är väll inte fort . Mycket uppskattar att varje mag inehåller 40 ptr det är väll inte mycket . Men vad jag menade var inom vilket område man skulle använda den i fällt på en hkp dylikt . Den verkar stor och klumpig en riktig Gatling gun har ju en eldhastighet på över 3000 rpm och är smidigare . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Det bästa laddningsystemet som "finns" borde väl ändå vara en tratt modell köttfärskvarn och skyffel/spade/hink som man häller/skyfflar ner bulor i tratten med ?? :) inget eldavbrott för omladdning där inte! (scch!, säg nu inget om värmeutveckling/felvända kulor/smuts i systemet bla..bla :thumbs: ) Tänk er det!, ganska härlig tanke...tycker iaf jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HF-HTR Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Mmm det skulle vara bra . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Undras vad den här killen tycker om att banda ammunition. Han hade nog gillat hink-och-spade-metoden. MG43 102,000 round torture test at the Yuma Proving Grounds, Yuma, Arizona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Exakt vad är det för förband eller liknade? Kunnde inte undgå att se den tyska flaggan han har på armen... Även det fruktansvärt fula cammot... Då är det tyska Skogscamot iofs fruktansvärt mycket fulare, med inslag av Röd/brunt och liknande färger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 Hmm... Det där är väl inte SKS? SKS är ju en halvautomatisk ryssbössa från 40/50-talen (?). Vad heter de där? Det är ju inte RPD och inte RPK... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted November 14, 2002 Report Share Posted November 14, 2002 Vapnen som används är sks som är ombyggda så man kan använda akX mag till den. Man använder halvautomatiska vapen och monterar på detta sätt, det ger en illusion att man skjuter med ett helautomatiskt vapen, därav också den hyfsat låga eldhastigheten. I 99.99% av fallen bygger man en sådan här eller liknande tingest för "lek", man har alzå inget taktiskt tänkande. Och sedan är den helt oreglerad av lagar etc. i usa, vilket hel-automatiska vapen inte är. Jag har sett liknade byggen med allt från ruger .22 till semi-kalle, kul grej... Btw, den coolaste modifieringen jag sett till en ruger 10/22 var en syntetstock så den såg ut som en MG42 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 14, 2002 Report Share Posted November 14, 2002 Undras vad den här killen tycker om att banda ammunition. Han hade nog gillat hink-och-spade-metoden. MG43 102,000 round torture test at the Yuma Proving Grounds, Yuma, Arizona AJAJ, ömma fingrar! :( Speciellt tummarna ?! Jag fick då lite ont när jag bandade typ 20 skott till 58:an.... Bilden får mig att tänka på 91:an Karlsson och potatisberget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 14, 2002 Report Share Posted November 14, 2002 Bilden har varit uppe förr... Men jag måste ändå upprepa vad någon annan sa, den killen har ett förjävla underbart jobb. Skjuta iväg allt det där VILL jag göra Finns det månne något som heter "Stresstestare av ksp" på ett papper inne hos arbetsförmedlingen kanske? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts