Guest Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Är den något bra eller? finns det något egentligt syfte med en så fet bil eller skulle det gå lika bra med en tex, defender? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Vet iallafall att Hummvee klarar strvminor ganska bra. Det borde väl ge den ett visst existensberättigande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Jag läste i ett test att den är för bred för smala svenska skogsvägar. Sen så drar den soppa som en tok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Jag läste i ett test att den är för bred för smala svenska skogsvägar. Sen så drar den soppa som en tok. I början, när den kom som civil modell, så har jag för mig att den var förbjuden i Sverige. Just pga att den var för bred. Men det förbudet är tydligen hävt nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 2, 2002 Report Share Posted August 2, 2002 frågan är.. varför är alla så tokiga i den?? "alla" verkar vilja att sverige ska skaffa, finns alltid någon som postar om alla "läckra" varianter.. och en trevlig tjej jag känner har den som sin favorit (civil alltså).. men jag känner mig typ borta.. ser inget som helst i den..liksom vad är det som gör den så populär, är den snygg, tuff eller vad har jag missat?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted August 2, 2002 Report Share Posted August 2, 2002 Jag har kört ca 3500 mil i den civila varianten och visst är den flådig och går jäkligt bra i terrängen.....men den ingjuter inte någåt större förtroende! Den behöver servas i princip hela tiden...elsystemet är kass....den läcker in när det regnar....Den drar en ohygglig mängd soppa.......Bullernivån inuti är väldigt hög! Men den funkar bra på stranden...hehe! ;) Var på väg upp från Österrike i Hummern vintern 1999....när jag kom till Jönköping var det full snöstorm och trafiken gick i ca 30 km/h....Inga problem med Hummern....ut i ytterfilen...bara att blåsa på...då gillade jag den faktiskt, men jag skulle nog aldrig hosta upp den dryga millen den kostar! Fridens liljor // Fk Klinken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 3, 2002 Report Share Posted August 3, 2002 Anledningen till att sverige inte bör skaffa den är att den e alldeles för bred. Om man jämför med hur större delen av usa ser ut så kan man förstå att dom har den. Man kan ju trots allt köra som svin med den i öken o liknande utan risk för att tex välta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EOD Posted August 3, 2002 Report Share Posted August 3, 2002 Man har faktkist haft bilen i sverige och testat den (som ersättare till 11/13/20 bilarna) Den föll dock på de punkter många av er tagit upp. Sedan ska tydligen terrängframkomligheten i den svenska terränglådan vara sämre än vad 11/13/20 bilarna klarade av..... ...så man köpte sprinten istället, en bra bil *ironi* Det berodde säkert även lite på att tyskarna köper minor av oss, köp och motköp. EOD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 3, 2002 Report Share Posted August 3, 2002 Den har provats både av flygvapnet och marinen, det den "föll" på var för dålig inre säkerhet plus att den inte klarade kravet på avgasrening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts