Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Tjenis!

Ska eventuellt vara med i augusti och jaga blivande överlevnadsinstruktörer. Jag undrar om det är någon som vet hur man gör? Dum fråga men ja det finns säkert en hel drös med säkjakt soldater på forumet som har varit med och letat efter sabotörer och dyl.

:D:lol:

Posted

Tja, hur kommer detta sig är det genom HV eller?

Har ni tillgång till hundar (och hundförare) har ni nån erfarenhet av stridspaning alls, vad är det för förutsättningar osv? Känns som det behövs lite mer info.... Antar att vi är några här som kan hjälpa till med diverse tips... ;)

Posted
Tjenis!

Ska eventuellt vara med i augusti och jaga blivande överlevnadsinstruktörer. Jag undrar om det är någon som vet hur man gör? Dum fråga men ja det finns säkert en hel drös med säkjakt soldater på forumet som har varit med och letat efter sabotörer och dyl.

:):=o

Antar att det är v33 du pratar om! Jag har varit med i denna jaktstyrka innan under denna vecka... Kan säga att det är mycket spana och jobba med hundar....

Intressant övning i alla fall....

Har du fler frågor så finns man ett PM bort bara...

/JBP

Posted
Tja, hur kommer detta sig är det genom HV eller?

Har ni tillgång till hundar (och hundförare) har ni nån erfarenhet av stridspaning alls, vad är det för förutsättningar osv? Känns som det behövs lite mer info.... Antar att vi är några här som kan hjälpa till med diverse tips... ;)

Tjenis!

Ni ska få info. Det är K3 och Ing 2 som är arrangörer för den här övningen det är så att "delar" ur Jönköpings läns HV har blivit inbjudna till att medverka på övningen. Det är som sagt blivande överlevnadsinstruktörer som håller på med sin fem veckors utb. Förutom vi, HV alltså, så ska det medverka en insatspluton från Ing 2, Polisen och lite fler folk. Sammanlagt typ hundra man eller så.

Våran hv-insatspluton har för närvarande inga hundr i plutonen men vi söker med lukta och lampa. Några av oss i plutonen har en del erfarenhet av stridspaning men man blir ju aldrig fullärd.

Åter till övningen. Kommer att utspela sig på kanska stort område söder om jönköping och "de jagade" kommer att försöka ta sig till ett "säkert område. Tiden för detta kommer vad jag förstå vara typ ett dygn. Vi har vad jag förstår rätt fria tyglar. Något mer nin vill vet?

:D:=o

Posted
Tjenis!

:=o  :D

Antar att det är v33 du pratar om! Jag har varit med i denna jaktstyrka innan under denna vecka... Kan säga att det är mycket spana och jobba med hundar....

Intressant övning i alla fall....

Har du fler frågor så finns man ett PM bort bara...

/JBP

Tjenis!

Det är precis den övningen jag menar!