PB-Syte Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 Kikade lite på den kängan i ett av tälten på FM dagen i malmö, och ja - jag kunde åtminstånde till utseendet inte se något släktdrag med dagens M90 marschkänga! M90-1 verkar smidigare, lättare och inte så klumpig som jättekänga 90. Så varför man har valt att kalla den för 90-1 förstår jag inte riktigt, m/07 eller ngt liknande hade ju för logikens skull varit mer lämpligt... Det är inte denna du tänker på? http://www.soldf.com/sommarkanga.html För dom heter M7336-191000 Summer boots 01 nuförtiden? Nej, det är inte sommarkänga 01 jag menar! Detta var ett par svarta kängor märkta med just "marschkänga 90-1". Dom liknade dessa från en tidigare tråd (FM dagen 2006!), men utan dragkedjan... Quote
tinhead Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 Nej, det är inte sommarkänga 01 jag menar! Detta var ett par svarta kängor märkta med just "marschkänga 90-1". Dom liknade dessa från en tidigare tråd (FM dagen 2006!), men utan dragkedjan... Okejj Dom såg ju trevliga ut Någon som vet vilka som ska få dom? Quote
xict Posted July 8, 2007 Report Posted July 8, 2007 Lånar den här tråden lite, hoppas det går bra... Någon som har koll på vart i Stockholm man kan få tag på ett par känga 90 nu för tiden? behöver ett par nu efter MUCK känner jag, är ju till och med skönare än löparskor att springa i! Quote
Dizzy_keys Posted July 8, 2007 Report Posted July 8, 2007 Gå med i FBU så får du (låna) hela kittet för en betydligt mindre summa Quote
xict Posted July 8, 2007 Report Posted July 8, 2007 Gå med i FBU så får du (låna) hela kittet för en betydligt mindre summa nej, det är nog inte aktuellt... har nog råd med ett par ändå, så jag tänkte passa på när jag ändå besöker huvudstaden eftersom de inte säljs i mina krokar... Quote
Guest Triggerpuller Posted July 8, 2007 Report Posted July 8, 2007 Varför inte lägga till en slant och köpa ett par riktiga kängor istället då M/90 ändå är så dyra? Quote
Berg Posted July 9, 2007 Report Posted July 9, 2007 Lånar den här tråden lite, hoppas det går bra... Någon som har koll på vart i Stockholm man kan få tag på ett par känga 90 nu för tiden? behöver ett par nu efter MUCK känner jag, är ju till och med skönare än löparskor att springa i! http://www.garderoben.se/ Ligger väldigt nära Terräng och Naturkompaniet Quote
Recommended Posts