Korpen Posted October 17, 2002 Report Share Posted October 17, 2002 Jag vet att när försvaret köpte MT-LB så betalde man drygt 20 000 SKR styck. Men vet någon vad man betalade för de BMP-1 som köptes samtidigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 Var det inte 100 000 kronor/vagn...ca 20 000 D-mark. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 Har för mig priset för en MT-LB var 1kr/kg, 11900kg blir lika många kronor. Men sen tillkom ju kostnaderna för modifieringarna, så slutpriset per vagn blir nog högre Men 100K per vagn är lite väl mycket i mina öron, med tanke på att utav de 800st inköpta MT-LB så skrotades 300st direkt(reservdelar). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radagast Posted October 24, 2002 Report Share Posted October 24, 2002 Jag tycker de är så små och gulliga och jag förvånas varje gång jag ser den då en skyttegrupp får plats där i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted October 24, 2002 Report Share Posted October 24, 2002 Pratar vi om samma vagn? Jag skulle inte direkt påstå att MT-LB är liten. Platt möjligen, men liten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted October 24, 2002 Report Share Posted October 24, 2002 Pratar vi om samma vagn? Jag skulle inte direkt påstå att MT-LB är liten. Platt möjligen, men liten? Trång är den, byggd för ryska dvärgar och inte svensk soldat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted October 24, 2002 Report Share Posted October 24, 2002 Pratar vi om samma vagn? Jag skulle inte direkt påstå att MT-LB är liten. Platt möjligen, men liten? Trång är den, byggd för ryska dvärgar och inte svensk soldat. Sen när bryr sig ryssarna om hur mannskapet mår? /målis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts