Fbj972 Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Har ni några vettiga tips på en utrustningsväst som en polishundförare kan införskaffa och sedan bruka i tjänsten? Krav på västen är: -Vätskesystem -Flyttbara fickor -Fästen för ihoprullad spårlina etc. -Helst svart till färgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Är Blackhawk västen som används av några myndigheter utesluten så ring Måns på Recon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Military shop har en egen tillverkad väst speciellt för hund förare kolla med dom . Men jag tror att du får mer väst hos recon ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 @SISU: Det är den västen jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fbj972 Posted April 24, 2004 Author Report Share Posted April 24, 2004 Jag har givetvis snokat runt på diverse sidor, men det finns alltid saker som kan gå en förbi. Visserligen kan man ju knåpa ihop sin egen väst utifrån ett grundutförande, där tips och idéer kan vara en hjälp på vägen. Hundenheten på min myndighet har provat ut några modeller, men är fortfarande på jakt efter den optimala västen. Jag anser mig ha rätt bra koll på det utbud som finns att tillgå på marknaden, men i vanlig ordning finns det väl folk på detta forum som kan komma med ytterligare nyheter. Hade en kompis (hundförare) hemma på fika, då diskussionen om väst uppstod, vilket resulterade i en tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted April 25, 2004 Report Share Posted April 25, 2004 Vet att några hundförare i Halland har tittat på Reconvästen, dock utan att ha gjort något inköp än. Den verkar dock vara ett bättre alternativ då Recon har större möjlighet att skräddarsy en väst än vad tex. MS har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fbj972 Posted April 25, 2004 Author Report Share Posted April 25, 2004 Vet att några hundförare i Halland har tittat på Reconvästen, dock utan att ha gjort något inköp än. Den verkar dock vara ett bättre alternativ då Recon har större möjlighet att skräddarsy en väst än vad tex. MS har. Intressant! Vet du vilka justeringar eller tillägg de tänker försöka göra på västen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 (edited) Den polis jag pratade med sa något om en speciell ficka för spårlina. Jag är dock osäker på om det fanns ficka till spårlina eller om han bara inte var nöjd med den som fanns. Eftersom Recon polisväst är helt modulär så är detta ju en ganska enkel sak att fixa. Tillägas bör kanske att han håll på med detta på eget bevåg och antagligen skulle inhandla den själv. Tror inte myndighetens ekonomi tillåter extravaganser av detta slaget just nu..... Så om denna ficka finns/går att fixa så tror jag att din kravspec. är helt uppfylld! Edited April 26, 2004 by Fk.Mandrake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Recon har tagit fram många polis specifika fickor då polisen är en betydligt bättre kund än FM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts