Jump to content

SS2000 + Camelbak

Strix

Recommended Posts

Ska inhandla en SS2000 och tänkte köpa en Camelbak också har kollat på en Camelbak Storm (3,1 liter) och frågar er allvetande: Funkar detta bra ihop?

Vill inte ha en Camelbak som går att bära som en ryggsäck utan samma stil som Storm.

Går också bra med Source men har endast tittat på Camelbak.

Har sökt men fick bara upp topics om SV2000 och Camelbaks...

Tänkte också inhandla

Fästclip

Isolerslang

Rengöringskit

Är detta funkis eller är jag helt fel ute?

Thx för hjälp om jag får nån :camo:

Isolerslang ingår vid köp av Camelbak Storm. För bästa pris kolla D-Gear.

Fästclip kan du skicka efter som gratis varuprov från ITW Nexus.

Sternum slider

Nu gissar jag, men troligtvis borde en Camelbak passa i utrymmet för Source vätskesystem i SV2000.

/Johan ES

Edited by Johan ES

Nu gissar jag, men troligtvis borde en Camelbak passa i utrymmet för Source vätskesystem i SV2000.

Det går men fungerar inte särskilt bra. En camelbak är rätt smal och lång, medan Source (för SV2k) är nästan kvadratisk, det innebär att en 3l Camelbak är för lång för fickan i SV2k och eftersom den är ungefär hälften så bred lägger den sig på ena sidan. Skall den användas till SV2k så välj Source istället.

Till SS2000 så passar fickan till dom flesta vätskesystemen Platyus använder jag själv duger gott billigt och bra dock inte höjdare på vintern ifall du inte har isolerslang men det går ju att kitta själv

Köpte min på NK iaf.. direkt i butik.. hittade ett alternativ nu ifall du bara ska använda det tillsammans med ryggsäck detta add nature klicka dig fram avdelningar, ryggsäckar & Bagar vätskesystem sen visa alla produkter från Source då borde det ploppa fram Widepac 3 liter för ca 300 kr

edit: ägd av länkarna

Edited by toord

Det som den skall användas till nu är ett vårläger, Kamratmarschen som det så fint måste heta skall genomföras och sedan lumpen... Systemet ska användas efter lumpen också...

L_SOURCEWIDEPAC2.jpg

Vågar man stoppa ner en sån utan att den går upp?

Edited by Strix

Jadå.. dom fungerar fint.. 02/03 köptes det in många såna till SÄK soldaterna som ville ha på F21 och ingen vad jag vet gick blåsan sönder på + att "handtaget" passar ypperligt till att sätta fast den i SV2000

Då lutar det åt Source Widepack då...

Ska bara dunka huvudet i väggen ett par gånger så att jag kan bli övertygad att den funkar :baskerFN: Är fortfarande lite skeptisk till att den ska hålla :D

Den är ju också 200 spänn billigare än Camelbaken så...