henrikalmgren Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 Hej mitt namn är Henrik Almgren och jag tänkte fråga hur det ser ut för mig om jag kommer få chans att flyga hem och till Stockholm på permissionerna. Jag bor för tillfället i Borlänge men flyttar till hösten till umeå och det är ju ungefär 60 mil till Stockholm kommer jag få flyga? Någon som kommer ifrån Boden eller högre upp som legat i Stockholm på Livgardet och som vet hur det är. Quote
Airman Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 Jag vet inte hur det är mellan Ume å sthlm. Men enligt dokumenten för hur det sker på F21 i luleå så lyder dessa såhär. För boende i länen Stockholm, Uppsala, Västmanland, Södermanland, Östergötland, Örebro och Kopparberg så gäller delad resa. Alltså hemresa med flyg. tillbaka till F21 med tåg. (Vid sammanhängande ledighet om 2 kalenderdygn.) Har för mig att är man ledig mer än 3 dygn så gäller tågresa hem å dit. Alla län norr om dessa uppräknade gäller enbard buss/tåg. Jag har ca 60 mil till luleå och får åka tåg. Jag tror det är någe liknande mellan ume-sthlm så skulle tro du får åka tåg. Eventuellt flyg hem, tåg tillbaka. Over and out Quote
foppa_1985 Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 (edited) Transportsättet varierar beroende på hur lång permission du har också. Har du lång permission så får du nog finna dig i att åka tåg båda vägarna, men vid kortare är det flyg hem och tåg tillbaka. Iaf hade en kille jag snackade med som ligger på SkyddC det så just nu. Borde väl fungera på samma sätt bakvägen också. Edited April 7, 2004 by foppa_1985 Quote
Rolex Posted April 11, 2004 Report Posted April 11, 2004 Har en kompis som låg på F21 i Luleå (bor i Stockholm), och tydligen fick han åka flyg varannan helg och tåg varannan helg. Quote
Snabeldraken Posted April 11, 2004 Report Posted April 11, 2004 Det beror helt på vilket förband man ligger på, men vad jag erfarit så är marinen mer generös med flygresor än vad armén är, flygvapnet vet jag inte, men de stockholmare som ligger i härnösand får alltid flyga bara det finns plats, oavsett hur lång ledigheten är. Quote
Karin Posted April 11, 2004 Report Posted April 11, 2004 Hej! På 4.skv 02/03 flögs det ganska mycket bla till gotland, göteborg, malmö mm. Tror inte att det var nån som ens bodde i umeå så jag vet inte om det var nån som fick flyga dit, det fixar sig säkert, prata med adj. eller resetanterna. Quote
MP/Säk0405 Posted April 13, 2004 Report Posted April 13, 2004 Hallou.. jag tänkte på en annan sak gällande flyg... Hur är det med resa om jag vill resa till nära ahörig som bor i Malmö med flyg? Jag bor i Stockholm och ska göra lumpen vid LG. Nån som vet? MVH Peter Quote
Snabeldraken Posted April 17, 2004 Report Posted April 17, 2004 du får åka dit förutsatt att det är en "giltig" anhörig (förälder, syskon el dyl) bara att fråga! Quote
MP/Säk0405 Posted April 17, 2004 Report Posted April 17, 2004 Det e ju bara tusan osså att flickvän itne räknas som det!!!! Usch vad besviken man blir!! :( Quote
Recommended Posts