Jump to content

Blog från Irak


Recommended Posts

Hoppas det inte varit uppe tidigare, men detta är väl värt att läsa;

 

http://www.iraqnow.blogspot.com/

 

favorit kommentar;

 

"I have seen the unshakable faith of the Mohammedan. And I have seen that faith shattered by the effects of American firepower.

I have also seen devout Christians become atheists and atheists turn to God in times of crisis. Personal faith is fragile, in the religious sense, anyway. Man's perception of God is a fickle and protean thing.

 

But there is no faith so lasting, so innocent, and so pure, as the enduring, simple faith that a Lance Corporal has that the weapon he is nonchalantly pointing at his foot is clear."

Link to comment
Share on other sites

Hoppas det inte varit uppe tidigare, men detta är väl värt att läsa;

 

http://www.iraqnow.blogspot.com/

 

favorit kommentar;

 

"I have seen the unshakable faith of the Mohammedan. And I have seen that faith shattered by the effects of American firepower.

I have also seen devout Christians become atheists and atheists turn to God in times of crisis. Personal faith is fragile, in the religious sense, anyway. Man's perception of God is a fickle and protean thing.

 

But there is no faith so lasting, so innocent, and so pure, as the enduring, simple faith that a Lance Corporal has that the weapon he is nonchalantly pointing at his foot is clear."

Jag kan bara nicka igenkännande...

 

Jag brukade själv ha för vana att luta mig mot kolven på min ak 4 när mynningen vilade mot ovansidan på kängan (när jag var som mest aktiv), detta oavsett om vapnet är laddat eller ej, kollar bara säkringen ännu en gång om det är laddat med skarp ammunition. Det kan se idiotiskt ut för en hemvärnschef alá operettmilitär men jag är fullkomligt överens med mig själv om att vapnet aldrig någonsin kan avfyras därför att jag har kontroll på det och mig själv. Jag skulle inte göra det idag.

 

Jag har aldrig någonsin fått ett nådaskott under 18 år och jag har bara sett någon av mina kamrater avfyra ett nådaskott en enda gång under samma tid och hört talas om ytterligare ett då jag ej var närvarande. Om tummen instinktivt kollar säkringen och pekfingret aldrig rör avtryckaren utom när man skall skjuta då är man "homefree".

Edited by Skalden
Link to comment
Share on other sites

Se Vådaskott...Nådaskott skall inte avfyras om inte mottagaren är en trasig Älg eller liknande, och sånna skall inte HvGrpC ÖVERHUVUDTAGET rikta sin AK mot..

Sååå...det är kanske någon evil soldf-h4Xx0r som ändrat tangentbordet..?

 

(öppet mål, kunde inte låta bli.. :) )

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Ta på er foliehattarna!!!

Vad är det med alla dessa foliehattar..??? Som i filmen "Signs" eller..?? *lite trög ibland*

 

En foliehatt reflekterar regeringens sinneskontroll-strålar (fan vad töntigt det låter på svenska).

 

"The government's mind-control rays"

 

/J

Link to comment
Share on other sites

En foliehatt reflekterar regeringens sinneskontroll-strålar (fan vad töntigt det låter på svenska).

 

"The government's mind-control rays"

Ah, som i Star Wars nästan då, "de vekaste sinnena ger efter först"..?

Duger det om jag RÖS-skyddar min hjäm 90? :baskerPa:

 

:clap:

Link to comment
Share on other sites

En foliehatt reflekterar regeringens sinneskontroll-strålar (fan vad töntigt det låter på svenska).

 

"The government's mind-control rays"

Den fungerar även mot diverse andra stråltyper från diverse andra organisationer som är ute efter en. Den förberedde överlever! Wear tin foil hat, fight easy! Finns det någon anledning att INTE ha foliehatt, då det är både snyggt, praktiskt och kul för hela familjen när man tillverkar dem? :clap:

Link to comment
Share on other sites

Duger det om jag RÖS-skyddar min hjäm 90?  :clap:

Jodå, det är inga problem. Klä hjälmen med aluminiumfolie och utrusta den även gärna med diverse antenner gjorda av gem, bilder av hakkors, små självlysande plastbitar och glitter. Skicka sedan in beskrivning och bild av den till HKV och FMV, så kommer förmodligen resten av rikets soldater att inom en snar framtid vara lika väl skyddade som du. ;) :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, efter ett flertal timmar med näsan i forumet har jag kommit fram till en liten sak. DET FINNS INTE EN ENDA MÄNNISKA HÄR SOM INTE ÄR TOTALT LABIL OCH FÖRVIRRAD... (antagligen därför jag på något sätt känner mig hemma här). Tack för alla skratt som min flickvän i rummet intill får höra. Keep up the good work. :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star

Kan för övrigt nämna att jag har en bekant som har en "Tin Foil Hat". Denna man är välklädd som få och skulle kunna få en engelsk adelsman att skämmas över sin klädsel. Därför blir det då extra komiskt att han (på flit) valt att klä sin hatt med just "tin foil" ;)

 

/J

 

EDIT: P.S: Insidan av hatten...

Edited by J-Star
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...