Guest strvkomp Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Om ca två och en halv vecka dra årets Regionala SlutÖvning igång, övningen Nordpilen. Är det någon mer än mig själv som skall medverka, och i så fall som vad och på vilken sida, Nordland eller Sydland? Själv kommer jag kriga med stridsvagnskompaniet, pansarbataljonen, I19; som tillhör Nordland. //Strvkomp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stryder Posted March 11, 2004 Report Share Posted March 11, 2004 Vi jägare skulle visst vara B-styrka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearbaus Posted March 12, 2004 Report Share Posted March 12, 2004 Jag ska vara med, är vid artilleribataljonen,7:e kompaniet, vi är på Nordlands sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 32:an Posted March 12, 2004 Report Share Posted March 12, 2004 Jag samma här 7:e komp artbat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted March 12, 2004 Report Share Posted March 12, 2004 Ingbat 2.komp (RP). Nordland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearbaus Posted March 13, 2004 Report Share Posted March 13, 2004 32:an! fan ere Ahlgren på Bertil 8?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted March 18, 2004 Report Share Posted March 18, 2004 (edited) Ingpluton verkar ju ha en rolig slutövning iallafall! Uppdrag spränga och förstöra 800kg!!! Vilken jädra smäll!!! Edited March 18, 2004 by Ingbat/I19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted March 18, 2004 Report Share Posted March 18, 2004 Ingpluton verkar ju ha en rolig slutövning iallafall! Uppdrag spränga och förstöra 800kg!!! Vilken jädra smäll!!! Ingenjörer verkar ju ha den absolut ballaste värnplikten. SPRÄNGA SAKER! Ingbat here i come! Jag> <Ing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted March 18, 2004 Report Share Posted March 18, 2004 Ingenjörstrupperna, även kända under devisen "lyft, bär, släpp" (syftar förmodligen på de riktiga balktrollen iofs) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted March 18, 2004 Report Share Posted March 18, 2004 Ingenjörstrupperna, även kända under devisen "lyft, bär, släpp" (syftar förmodligen på de riktiga balktrollen iofs) Fatta, säkra lyft! Fatta bron för utskjutning. Skjut ut! Säkra! Balkbro 2 är lätthanterlig materiel, och dessutom rolig att bygga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted March 19, 2004 Report Share Posted March 19, 2004 Säger du ja! :P Finns mycket jag skulle kunna säga om Teleskopmast 25M, men inte fan skulle jag säga att den är kul... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts