Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Skeulle vilja sätta ett par PLCE fickor på min berghaus. Dock så skulle jag vilja ha originalen då jag tror de håller bättre kvalitet.

Går de att köpa löst? (militaryshop = o-original :P )

Posted
Tjena!

Skeulle vilja sätta ett par PLCE fickor på min berghaus. Dock så skulle jag vilja ha originalen då jag tror de håller bättre kvalitet.

Går de att köpa löst? (militaryshop = o-original  :P )

Detta företag säljer också PLCE-sidofickorna:

Strikeforce Army Supplies Klicka på "ASSAULT VESTS AND RUCKSACKS". Priset är £12 för enbart sidofickorna, bärselen kostar £10.

Kan dock vara lite svårt att få svar på mail ibland. Jag har själv köpt mina fickor därifrån och enda problemet var att en av fickorna saknade vattenskydd och därför har lite svårt att hålla tätt.

/Johan ES

Posted

Tja!

Överallt står det att de (PLCE) tillsammans blir 20 liter...men är det inte mer? Trodde berghaus fickorna var på 20 liter. Meningen var ju att få mer utrymme....

har jag missförstått det hela?

Posted
Tja!

Överallt står det att de (PLCE) tillsammans blir 20 liter...men är det inte mer? Trodde berghaus fickorna var på 20 liter. Meningen var ju att få mer utrymme....

har jag missförstått det hela?

Fickorna är på ca 10 liter var. Det är möjligt att PLCE-fickorna är något större, men skillnaden tycker jag är minimal. Själv bytte jag för att få kraftigare blixtlås och skönare bärsystem.

/Johan ES

Posted
Fick ett par knappar skickat till mig på en lördag

Hur mycket i frakt/ev tull las på priset ?

:)

Ingen tull eller moms tas ut på paketet då det skickas från en EU-land till ett annat.

Frakten landar nog på ungefär 200 SEK. Skriv ett mail och fråga för att få ett exakt värde.

/Johan ES

Posted

Ingen tull eller moms tas ut på paketet då det skickas från en EU-land till ett annat.

Frakten landar nog på ungefär 200 SEK. Skriv ett mail och fråga för att få ett exakt värde.

/Johan ES

Nja!

Frakten för de knapparna var inte 200:- . Inte för att jag kommer på exakt belopp, detta var 2-3 år sedan. Dock så skickar de prylarna med Royal Mail så skulle det vara lördag så kommer posten snällt med dem till dörren. 0:)

Posted

/Johan ES

Nja!

Frakten för de knapparna var inte 200:- . Inte för att jag kommer på exakt belopp, detta var 2-3 år sedan. Dock så skickar de prylarna med Royal Mail så skulle det vara lördag så kommer posten snällt med dem till dörren. :banana

Det var jag som uttryckte mig lite otydligt. Eftersom tråden från början handlade om PLCE-fickorna är mitt belopp på frakten för fickorna och inte knapparna.

/Johan ES