Guest APC 302 Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 Finns de nån här som åkte me i Foxtrot Alfa Quote
The Swede Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 Jovisst gjorde jag det. frågan är vilket kompani du menar. :P The Swede Quote
Guest APC 302 Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 (edited) Alfa Romeo ska de va. ;) Minnet e bra men kort Edited January 7, 2004 by APC 302 Quote
PBV_Hansen Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 Är det inte 8 komp, medtanke på Romeo ? Romeo Lima RL För i så fall låg jag på Charlie Romeo CR. Quote
SISU Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 Dobar dan ! Jag låg på Foxtrot Delta .... Quote
The Swede Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 Är det inte 8 komp, medtanke på Romeo ? Romeo Lima RLFör i så fall låg jag på Charlie Romeo CR. Visst tusan är det 8:e som menas, jag bara driver lite med min gamle driver som hittat hit. Välkommen till forumet Molle. The Swede *Åke kan själv* Quote
mongot Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Var förare på GOLF ALFA ! träffade vår PBV gruppchef på Gotland på IA02 utb förra året. Han var sig lik hehe.. Har träffat på Vår gode Plut C Jocke Brodin några ggr också, sist på tåget söderut. Han var då Överste Löjtnant ( eller om han skulle bli inom kort) Sedan har man inte sett röken av så många.. Gustaf Fröding har jag träffat några ggr, det var ett tag sedan nu iofs... På ÖS i Halmstad träffar man ju lite blandat folk från Kompaniet , men inte från Alfa Romeo direkt..Björk brukar vara där.. Quote
The Swede Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Vi får väl dra ihop en liten APC-träff. Ni är alltid välkomna till Mullsjö, säg till innan så jag hinner köpa bärs. The Swede HA2 Quote
Guest APC 302 Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 De va som f-n att kaparn kommit upp sig så! Har han fortfarande lika kasst morronhumör? Quote
PBV_Hansen Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Vi får väl dra ihop en liten APC-träff.Ni är alltid välkomna till Mullsjö, säg till innan så jag hinner köpa bärs. The Swede HA2 Bärs !!!!! Tvi fan, nej tack !!! En äkta PBV:are lever på diesel och smörjfett 215.... Jag var också driver och hade CR1 i vagnen, så det måste väl vara EC ?! eller FC ?! HJÄLP !!! Finns det inga fler ifrån 3 pluton här ???? Quote
The Swede Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Då låg du på FC. Var det ni som hade den "lille" kaptenen eller var han på Bravo? The Swede Quote
PBV_Hansen Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Jag tror att han var liten i växten, men å andra sidan så vet jag inte hur Bravo's kapten såg ut. SÅ det kan jag inte svara på, men säkert någon annan... Men av 3 "utlands" kaptener så var han den bästa jag haft... Quote
veteran Posted January 9, 2004 Report Posted January 9, 2004 Tjena pojkar, Fu Nilsson (Halmstad) dyker in i handlingen. Hansen, min käre vän och gode förare på FC-vagnen (Charlie Romeo), det var Nihléen vi hade som plutonchef. Hälsningar till alla övriga på (tjena oxå Mongot!) 8:e komp BA03. God fortsättning! Quote
Guest Dedicated Posted January 9, 2004 Report Posted January 9, 2004 Ett tips till Er veteraner; Det finns en bok som heter "Alpha Tango" skriven av Jimmy Juhlin Alftberg som ska handla om BA03. Finns med i senaste numret av SMBs medlemstidning "Pennan & Svärdet". Tänkte beställa den för att kolla vad du varit med om, Hansen! Ses på hinderbanan! /Fyhr Quote
The Swede Posted January 9, 2004 Report Posted January 9, 2004 Har den, den handlar om 10:e komp. BA03 Rätt läsvärd faktiskt. The Swede Quote
mongot Posted January 9, 2004 Report Posted January 9, 2004 Charlie Romeo....då hade ni Bergström i plutonen...Pbv skytt.. Nihleen..ja just det...det var han som hade sån ful honör va ..hähä.. Vet inte om Brodin har samma dåliga morgonhumör, vet dock att han jobbade med Nato i Norge ett tag ... Nilsson...Nilsson...hmm ah..det kommer nog snart.. Quote
SISU Posted January 10, 2004 Report Posted January 10, 2004 E det nån 03a som vet om vi kommer att ha någon åter träff ? Quote
The Swede Posted January 10, 2004 Report Posted January 10, 2004 Har inte hört något men det vore ju onekligen kul med ett 10-års jubileum nästa år. Vi hade ett för BA01 i höstas och det kom ungefär 600 pers. Himla gla blev man också, eller vad säger ni, Molle, Haegg, Unicorn, Ace och ni andra? The Swede Quote
veteran Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Mongot! Nilsson = C Foxtrot Charlie (din pluton) IA02 samt stf C Foxtrot Charlie BA03 (8:e komp). Ringer det en klocka? Jag har uppenbarligen gjort ett kraftigt intryck på dig, mannen ;) ! Ha det! Quote
mongot Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Det ringer nu Nilsson hehe...jag är bara lite kass på att komma ihåg namn ;) Är inte du med på Ia03 ? Quote
veteran Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Mongot: Jag var uttagen till IA03 (pskgrpC) men tackade nej pga att en så lång utbildning hade sabbat mitt jobb helt. Beslutet känns helrätt även om en Liberiaresa hade suttit fint. Men, men... man har ju varit i Afrika på heta missioner förr ! Quote
mongot Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Tacka nej jag med, ågrar mig nu då jag inte fick vara kvar på det stället...men men ...hoppas på Vakansplats Quote
veteran Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Lycka till! Du borde ha en plats helt enkelt. Dom behöver gamla rävar. På dom bara! Quote
mongot Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 Lycka till! Du borde ha en plats helt enkelt. Dom behöver gamla rävar. På dom bara! Tycker jag med Quote
Recommended Posts