Jump to content

Dragonbutiken

Malaj

Recommended Posts

Om det är inne på K1 du menar så är svaret nej. Hänvisar till Granhammar.

Kommer inte ihåg att det var Granhammar som soldathemmet hette. Men om så var fallet så ber jag om ursäkt. Jag ringde Lidingövägen (obs ej Töntagon) i samma ärende och tjejen i växeln hänvisade till soldathemmet i Kungsängen. I allt elände så behöver man ju isåfall ingen passersedel i vakten men det blir ju ett j*vla trixande med tåg, pendeltåg och buss. Hade nästan glömt hur det var../Gusten :Malaj:

Om det är inne på K1 du menar så är svaret nej. Hänvisar till Granhammar.

Kommer inte ihåg att det var Granhammar som soldathemmet hette. Men om så var fallet så ber jag om ursäkt. Jag ringde Lidingövägen (obs ej Töntagon) i samma ärende och tjejen i växeln hänvisade till soldathemmet i Kungsängen. I allt elände så behöver man ju isåfall ingen passersedel i vakten men det blir ju ett j*vla trixande med tåg, pendeltåg och buss. Hade nästan glömt hur det var../Gusten :Malaj:

Vad soldathemmet heter har jag ingen aning om, däremot heter området där LG ligger Granhammar.

För dig som bor i Uppsala är det nog enklast att ta 895:an till Bålsta, då är det bara (edit: två stationer) till Kungsängen med pendeln och 559 till Granhammar.

Jo, nog är det krångligare alltid. Men inte är det så farligt.

Edited by Ingbat/I19

Hmm, kanske bäst att ringa och kolla med FM och soldathemmet innan man åker att de har någon försäljning överhuvudtaget. Tack för tipset med den alternativa resvägen Ingbat/I19! /Gusten :Malaj:

Edited by Gusten

FMLOG på K1 är tokrörigt just nu. Eftersom stallet ska byggas om så är förrådet sedan länge inhyst i gymnastiksalen (vilket tyvärr innebär att de värnpliktiga inte kan gymnastisera inomhus alls på K1). Dessutom har förrådet inga grönkläder alls, utan enbart tvättbyte och paraduniformer (m/ä) samt permisuniformer. Hur som helst, my point is att när stallet byggts klart 2004 så kommer förrådet flyttas tillbaka till en av de gamla stallbyggnaderna (kommer inte ihåg exakt var dock, men det stod med på ritningarna), varpå chansen är hög att dragonbutiken öppnas igen. Jag var aldrig där när den var öppen, men jag kan tänka mig att det var förrådspersonalen som sålde prylar, så det underlättar väl antagligen om butiken ligger i anslutning till förrådet. :banana

På soldathemmet lär du inte hitta annat än mat och gamla tidningar. Det du söker är personalbutiken.

Och till den kommer du ju inte in om du inte klättrar över staketet eller äger en giltig FM-legitimation.

Exakt! Det var det jag tyckte var alldeles för bra för att vara sant att den var inhyst på soldathemmet. Nu har iallafall jag ingen suck att ta mig in på området.

@ Shock Visste du när butiken öppnar igen inne på K1? /Gusten :blink:

@Gusten - Såg i din profil att du är HV-man. Prata med HV så kan du få ut passersedel för att besöka Persbutiken/förrådet.

Jag var där i fredags och allt jag visade upp var mitt materielkort, inte ens vanlig legitimation.

BTW: Finns det ingen persbutik på garnisonen i Uppsala?

Edited by Ingbat/I19

@ Ingbat/I19

Jag har försökt att få ett bra svar från serviceförrådet på F16 ang personalbutiken där men det har inte gått så bra... Har fått beskedet att det inte finns någon sådan.(?) Om det finns en sådan på S1 har jag inte tagit reda på ännu, men skulle vara förvånad om det inte fanns. /Gusten :D

Det finns en butik inne på S 1; är öppen tis kl 1215 - 1415 och tor kl 0700 - 0915.

Det har funnits en väldigt bra butik inne på F 16. Borde finnas kvar.

P 10 har också en mycket bra butik.

P 10 har också en mycket bra butik.

Ja, den är förbannat bra. Ett militaryshop i fickformat (det som ryms i fickorna mest).

Dessutom så har dom ett oerhört bra pris på big-pack med rakhyvlar ;)

Edited by Tollen

@ Malaj

Tack för tipset. Jag får gå en match med F16 igen. Man (jag) vill inte stöta sig med förrådsfolk utan anledning men de kan vara jobbiga som de på I1 som fick öknamnet motståndsrörelsen (inte helt oförtjänt). /Gusten :D

Edit: Stavfel.

Edited by Gusten