Jump to content

The Microsoft Eradication Society

LeadHead

Recommended Posts

Posted

Microsoft-bashing slutade vara roligt för minst tre år sedan. Numer påminner Microsoft-hatare mig mest om tabloidernas "unga och arga" feminister som får totalt tuppjuck så fort Charlotte Nilsson eller någon annan visar lite hud i någon av de manliga varianterna av fruntimmerstidningarna.

/J

Posted

Haller helt med - sjalv har jag inget emot Microsoft, forutom nar jag lyckas fa blaskarm pa XP... Behovs verkligen alla de dar bakgrundsproggen?

Posted
Behovs verkligen alla de dar bakgrundsproggen?

Förmodligen inte. Stäng ned allt som du inte tycker att du behöver.

Posted
Microsoft-bashing slutade vara roligt för minst tre år sedan. Numer påminner Microsoft-hatare mig mest om tabloidernas "unga och arga" feminister som får totalt tuppjuck så fort Charlotte Nilsson eller någon annan visar lite hud i någon av de manliga varianterna av fruntimmerstidningarna.

Jojo, men det roliga var just interceptsidan som övergår till motsatsen av det användaren har knappat in...

Posted
Behovs verkligen alla de dar bakgrundsproggen?

Förmodligen inte. Stäng ned allt som du inte tycker att du behöver.

Jo, det ar det jag gor - men nar man inte vet vad nagot gor sa vill man ju inte garna stanga det. Till exempel, Process-listan just nu (minus de jag kanner till):

ApntEx.exe

Apoint.exe

AppServices.exe

CDANTSRV.exe

CMESys.exe

SDRDD.exe

CTFMON.exe

DadApp.exe

DSentry.exe

GMT.exe

LSASS.exe

mostat.exe

msmsgs.exe

nvsvc32.exe

point32.exe

qttask.exe

rnathchk.exe

SERVICES.exe

SMSS.exe

SPOOLSV.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

System

System Idle Process

TotRecSched.exe

wanmpsvc.exe

wcmdmgr.exe

Och det verkar ju aningen overdrivet... i Win 98 var det ju bara Explorer och nagon annan som behovde vara kvar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...