Jump to content
Sign in to follow this  
gonzo

Löparskor

Recommended Posts

Tänkte undra om de löparskor man får låna är något bra eller om man ska köpa ett par egna? Har ganska breda fötter och brukar bli ett problem när jag köper skor..

har sökt angående detta men har inte fått något resultat...

// gonzo

Menar du arméns lejonskor? De ser ut som ett par plankor, dock tyckte en del att de var bra att springa i..

Gonzo, De "snabba blå" man får ut, är inte att rekomendera att fysa i. Investera i ett par som passar dig å inte är alltför dåliga.

Jag har inte gjort lumpen än, men jag har bara hört dåligt om skorna. Så jag tycker du ska köpa egna, speciellt om du dessutom brukar ha problem. Tror jag kommer göra det själv.

OBS!

Köp ett par egna skor för fysaktiviteterna, Kronans skor är inte att rekomendera..

PS: Kronans skor kan dock användas när dina egna fötter är trasiga pga av

skoskav från M90-kängorna :/

Finns en liknande tråd i Materialplatsen...

www.löplabbet.se eller .nu

besök dem vid rigoletto.. i stan (sthlm) säg att du ska ha breda skor från början !

dem hjälper dig... men obs kräv breda, idioterna gav mig smala, fick ont i nageln, så fick man packa och sticka iväg dit obyta....

Asics Gel har jag kostar 1300:-

ska du ha bra skor ta med dig 1500kr minst, dem bättre ligger mellan 1000-1500kr och jag lovar, DEM ÄR VÄRDA pengarna, fick benhinne inflamation varje gång jag sprang med mina tidigare skor, och då endast i 30min löp pass, nu senast igår körde jag ett löp pass på 60min med mina nya skor, vilken känsla och jag har till och med lust att springa mer o mer!!! :/

Edited by Greenment

Guest Fågel Fenix

Var på löplabbet igår för att bli lite fattigare. 1100 kr fick jag ge för mina Nike structure

nikestructuretdam03.jpg

ungefär sådana. Men detta är dammodellen samt att mina är lite mer silvriga

Än så länge bara nöjd. har iofs bara promenerat i dom... ;)

Det är inte ens en tanke på att testa deras skor första veckan/veckorna man ligger inne för att sen köpa om dom är kassa eller?

Guest Fågel Fenix
Det är inte ens en tanke på att testa deras skor första veckan/veckorna man ligger inne för att sen köpa om dom är kassa eller?

Jo det är det väl. Men risken finns ju att du får fotont, benhinneinflammation eller annat tråkigt :P

jag har klämt och känt på de där skorna en del och jag skulle då inte vilja gympa i dom! :/

Det gynnar bara dig själv om du köper ett par mycket bättre skor, lejon attack är inte skonsam mot ben och knän..

när du springer löper, så belastar du knän och foten 3-5 gånger din kroppsvikt, och när det är nedförs backe ska vi inte tala om...

Köp inga skor med Gas (luft) Air skit.... köp med GEL, för dem håller så mycket bättre.. + att du slipper höra skit jobbigt gnugg ljud varje gång du tar ett steg. :(( (hände iaf på mina Nike AIR, skit skor.. )

Lycka till, säger bara Löplabbet, dem väljer du testar, du köper... :((

nej, löp på och gå till sjukan först veckan och klaga på ont i fötterna. då kan du om du har tur (som jag :blink: ) få åka till löplabbet så pröjsar försvaret för skorna.

nej, löp på och gå till sjukan först veckan och klaga på ont i fötterna. då kan du om du har tur (som jag :angry: ) få åka till löplabbet så pröjsar försvaret för skorna.

Annars är det ju bara att ta det på fritidsbidraget.

Guest Fågel Fenix
nej, löp på och gå till sjukan först veckan och klaga på ont i fötterna. då kan du om du har tur (som jag :D ) få åka till löplabbet så pröjsar försvaret för skorna.

Annars är det ju bara att ta det på fritidsbidraget.

Fritidsbidrag ?? :D

Har sprungit en halvmara i lejon attack. Så går det när omgivningen är korpaktiga.

Hade inte gått snabbare, gjort mindre ont etc etc med nåra andra skor heller. Helt OK är de :D

Fritidsbidrag ??  :D

Som vpl får du fritidsbidrag som uppgår till 100:- * antalet månader du ligger inne.

Detta går att använda för att t ex köpa löparskor, studiemateriel och andra saker som kan vara bra att ha.

Prata med din pv-konsulent så får du veta hur du går till väga.

dock är det olika på olika platser. hade hört med värnpliktsdetaljen eller vad dem nu hette om det var ok att använda pengarna när jag skulle börja studera sen, vilket det var. när jag senare hörde mig för igen ngn vecka innan muck om hur jag skulle göra med kvittona hade vi dratt till ett annat ställ, och där var det nej. miste 1500 :-, som jag aldrig utnyttjade :D

dock är det olika på olika platser. hade hört med värnpliktsdetaljen eller vad dem nu hette om det var ok att använda pengarna när jag skulle börja studera sen, vilket det var. när jag senare hörde mig för igen ngn vecka innan muck om hur jag skulle göra med kvittona hade vi dratt till ett annat ställ, och där var det nej. miste 1500 :-, som jag aldrig utnyttjade :D

Hos oss var man tvungen att använda pengarna innan MUCK, till saker man gjorde under fritiden under GU:n. Man fick inte pengar för saker efteråt.

japp, så blev det hos oss. men där jag gjorde min gsu gällde andra regler, så vi var en hel del som blev lurade där (då det sas att det kunde användas till studentlitteratur upp till en månad efter muck som ett exempel!). skitsura blev vi.