Ernad Posted September 9, 2022 Report Share Posted September 9, 2022 Tjenare, mönstrade frivilligt drygt 3 dagar sedan. Klarade iq testet på något sätt så det är en positiv sak men kom inte igenom psykologen. Vilket i sig inte är ett sånt jätte problem jag var relativt ärlig med min mentala hälso bakgrund vilket i sig inte är så dåligt. Sett en psykolog 2 år sedan en stund och en kurator när jag gick i 6an. Det jobbiga är nu att jag ligger spärrad från att söka igen i 18 månader vilket är en jävla tid att vänta Jag svarade ärligt om allt hon frågade, hur jag är som person, mina svagheter och mina styrkor samt hur jag mår och mått vilket till mestadels var kanon. Kände att jag svarade "rätt" men ändå ansågs jag inte plikt lämplig. Dem kommer till stor sannolikhet ha min första mönstring som underlag till nästa mönstring så inget jag kan direkt ta tillbaka heller Vad för tips har ni när man åter ansökt om att mönstra runt psykologen? vill såklart klara mig men efter spärren borde inte mina tidigare problem påverka mitt framtida resultat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AmfibieSoldat 29 Posted September 27, 2022 Report Share Posted September 27, 2022 On 9/9/2022 at 2:02 PM, Ernad said: Dem kommer till stor sannolikhet ha min första mönstring som underlag till nästa mönstring Vet inte om det är sant. On 9/9/2022 at 2:02 PM, Ernad said: Jag svarade ärligt om allt hon frågade, hur jag är som person, mina svagheter och mina styrkor samt hur jag mår Jag kan ha fel men sade du kanske för mycket? Från det jag har hört är det bättre att hålla sina svar korta för att inte råka säga något fel eller ge en dålig bild. On 9/9/2022 at 2:02 PM, Ernad said: Vad för tips har ni när man åter ansökt om att mönstra runt psykologen? vill såklart klara mig men efter spärren borde inte mina tidigare problem påverka mitt framtida resultat? Det enda tipset jag har är att tänka på vilket sätt du svarade på frågorna och om du kanske gav fel bild till psykologen genom att prata för mycket eller annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen-of-Battle Posted October 14, 2022 Report Share Posted October 14, 2022 Det bästa tipset för psykologen: Svara ärligt och precis så utförligt eller inte utförligt som faller sig naturligt för dig. Psykologerna träffar hundratals människor varje år och är proffs på att se genom alla olika knep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plutonens_motorsag Posted March 9, 2023 Report Share Posted March 9, 2023 Det handlar om riskminimering. Det man vill undvika är alltför många som avrustar och får avbryta en påbörjad värnplikt, det är en kostsam investering med pengarna i sjön. Det och att man ogärna vill sätta skarpladdade vapen i händerna på någon som inte är lika tillräknelig som andra. Lumpen är inte för alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uppich Posted March 28, 2023 Report Share Posted March 28, 2023 On 9/27/2022 at 3:31 PM, AmfibieSoldat 29 said: Vet inte om det är sant. Jag kan ha fel men sade du kanske för mycket? Från det jag har hört är det bättre att hålla sina svar korta för att inte råka säga något fel eller ge en dålig bild. Det enda tipset jag har är att tänka på vilket sätt du svarade på frågorna och om du kanske gav fel bild till psykologen genom att prata för mycket eller annat. Du kan skicka in en begäran åt pliktverket att radera all information dom har om dig. då kan dom omöjligt använda sig av dina tidigare mönstringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts