AmfibieSoldat 29 Posted July 25, 2022 Report Share Posted July 25, 2022 Tjena Det är så att jag har varit lite oroligt när det kommer till orientering i skogen osv. Jag är inte svensk och har inte fått utbildning i kartor och mycket annat som man använder sig mycket av i FM. När alla andra fick utbildning på kartor och andra skolämne så kunde jag inte svenska så det var ett roligt tidsperiod haha. Är det så att man förväntas kunna läsa kartor under lumpen? Är teorin svårt? Tackar för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miso Posted July 26, 2022 Report Share Posted July 26, 2022 Dem lär dig hur man gör så det är ingen fara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mag70 Posted January 27, 2023 Report Share Posted January 27, 2023 Tips til dig och andra: Gå till din närmaste orinteringsklubb och säg att du vill lära dig. Ofta har de någon nybörjarkurs för vuxna, på en dag eller två, som är mer inriktad på kartor än på själva springandet. Grunderna är inte svåra alls, det svåra är att göra det snabbt och under stress! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts