Jump to content

Väska till AK4?

Groaghach

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter ett fodral till AK4. Har tittat lite på Recon´s "Vapenfodral AK4". Men i dagsläget så så finns det tydligen inte plats för optiskt riktmedel.

Önskemål:

* Skall förvaras delat.

* Skall finnas plats för AK4 med optiska riktmedel. Tex AK4or och AK4B.

* Juste färg. Grön, svart eller liknande färg.

Finns det ngt fodral som kan stämma in på det än?

Detta har redan diskuterats tidigare. Jag tror att jag kommer ihåg minst 2 tidigare trådar om samma ämne, SÖK.

Ett av de bättre svaren var nog gitarrfodral. Sätt gjärna en klisterlapp på där det står "Hemvärnets musikkår" eller liknande för att slippa alla konstiga blickar när du har ett gitarrfodral och fältuniform.

Ett av de bättre svaren var nog gitarrfodral. Sätt gjärna en klisterlapp på där det står "Hemvärnets musikkår" eller liknande för att slippa alla konstiga blickar när du har ett gitarrfodral och fältuniform.

Direkt konkurrent till frälsningsarmén. :D:D:lol:HV spelar på ett torg nära dej!

Edited by banken

Guest Dedicated

Har Recons fordral, det går alldeles utmärkt att få plats med optiskt riktmedel monterat. Finns gott om plats över i väskan när vapnet är ipulat. Största nackdelen är att det uppenbart är ett vapenfordral dock, lurar inte någon. Ett innebandyklubbs-fordral är glockrent!

Är det ändå inte uppenbart att man har en bössa i fodralet? Tror folk att man skall ut i skogen och spela gura alternativt ut i skogen och spela innebandy när man har full stridspackning?

Det bästa enligt min mening är att ha en stor bag, typ från Sportex eller liknande.

I denna stoppar man HELA stridsutrustningen inklusive vapen och uniform.

Sedan har man ett träningställ på sig tills man är på plats för övningen.

Detta funkar bra om man bor i typ höghus eller dyl. område där man inte vill låta alla veta att man är HV-soldat och har vapen hemma.