Tpsn Posted March 5, 2018 Report Posted March 5, 2018 Hej! Min fråga här riktar sig kanske främst till dig som nyligen genomfört prövning till grundutbildning i Försvarsmakten men givetvis tas all input tacksamt emot. Jag har försökt att luska lite i det själv men olika källor ger olika svar. Frågan lyder: Fick du besked om antagning direkt vid prövningstillfället eller fick du först ett preliminärt besked och därefter besked om du var antagen kontra inte? Jag ställde frågan till Rekryteringsmyndigheten men fick som svar att söka så tidigt som möjligt. Tack på förhand! Tpsn Quote
27Kilo Posted March 5, 2018 Report Posted March 5, 2018 2010 gavs i alla fall preliminära besked. Jag vet inte om detta förändrats sedan dess. Antagligen inte, men det är ju ändå 8 år sedan... Quote
Uberpont Posted March 6, 2018 Report Posted March 6, 2018 Tjenare! Man blir alltid preliminärt inskriven till att börja med tror jag, har inte hört om någon som blir antagen direkt efter mönstring. Rekryteringsmyndighten ska först kolla igenom polisens register och sedan görs nominering, där man jämförs med andra sökandes mönstringsvärden, sen tas de med bäst förutsättning ut. Allt detta står på inskrivningsbeskedet man får med sig hem direkt från handläggaren Quote
Tpsn Posted March 6, 2018 Author Report Posted March 6, 2018 Tack ska ni ha för era svar, jag misstänkte att det var så också (det låter i alla fall mest rimligt). Ville mest kolla av läget då jag själv snart ska pröva men har redan en tillsvidare anställning jag, i det fall det blir ett positivt besked, måste säga upp. Tack för svaren åter igen! Quote
Recommended Posts