Vargas Posted June 14, 2003 Report Share Posted June 14, 2003 (edited) Jag var nyligen och hämtade ut ett paket från Fällkniven AB med ett par kydexslidor. Förutom de grejer jag beställt, fick jag även med ett litet plastfodral med något i. Nyfiken som jag blev, öppnade jag det fortast möjligt. Det var en "Groda", ett tyskt multiverktyg i ett stycke. (Se denna länk) Vid första anblicken, tänkte jag mest att det nog var den onödigaste pryl jag sett, men efter en del funderande insåg jag att dess ringa storlek och finurliga konstruktion gjorde den idelaisk att ha med i fickan när man inte vill fylla byxbältet med allsköns bråte. En av de bättre gratisprylar jag fått. Är det någon som äger/har använt en groda? Era intryck? Edit: Der Frosch Hemsida Edited June 14, 2003 by Vargas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Bombay Posted June 25, 2003 Report Share Posted June 25, 2003 Hello Vargas ! Äger en groda sedan ett par år tillbaka & har funnit att den är precis rätt till det mesta . Lämnar lite i övrigt att önska jämfört med en Leatherman , Victorinox , Gerber - kombo dock ... Fördelen med den lilla skapelsen är att du oftast får med dej tingesten utan att behöva ditt SFUB ( Stort Fett Utrustnings Bälte ) . Som någon sade en gång - Det är grejorna du får med dej som betyder ngt . Grodan går lätt ner i plånkan & hittas inte helt lätt vid visitering under figurantövningar . " KISS - Keep It Simple Stupid " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 25, 2003 Author Report Share Posted June 25, 2003 Min groda har en stor fördel ... den var gratis. "Gratis är gott, snott är godare" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted June 26, 2003 Report Share Posted June 26, 2003 En sånn ska jag köpa! Det börjar bli ruskigt fullt i mina fickor på uniformen, så det är bra att byta ut alla skruvmejslar, knivar och konservöppnare mot ett Frosch-Tool. Då blir det mer plats till nytt skrot... Den kostade 95kr på Garderoben och 12,75 € (Plus 2,25 € för "postage and forwarding ") på frogtool.de-siten... Så jag lär nog köpa den på Garderoben. Eller vet nånn nått billigare ställe? Och Vargas behöver inte påpeka att man kan få den gratis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts