Jump to content

Ett par frågor angående antagningsprövningen


Guest

Recommended Posts

Hej! Hittade hit till forumet på något vis och verkar som det finns en del veteraner i forumet! Jag undrar om ni skulle kunna svara på ett par frågor angående cykeltestet på antagningsprövningen?  Ska dit i april eller maj och förhoppningsvis börja GU i sommar eller september! :)

 

På gymmet så har cyklarna olika program som t.ex "Hill" "Cardio" "Fat burning", Hill programmet är det jag kör mest då motståndet ökar och minskar, tänk er att ni cyklar uppför ett berg, det kommer olika hinder och så. Jag cyklar i en timme mellan 80-100 RPM och klarar det utan några större problem, mot slutet så blir det utan tvekan jobbigast, men då är det bara tre-fyra minuter kvar. Kan jag kan vänta mig något liknande på antagningsprövningen?  

 

Jag är osäker på min vikt och längd, har inte kollat om jag ska vara ärlig. Min längd är mellan 180-185 och min vikt någonstans på runt 70-80kg. Detta kanske inte är till mycket hjälp men tyvärr är det all info jag kan ge. Fyllde nyss 28 år också! Tror ni om jag kör på så här att jag kan klara cykeltestet? Vill bli skyttesoldat, det är det perfekta scenariot. Har även planer på att komma in på jägarutbildningen men vill ha lite kött på benen först. Inget är garanterat har jag fått höra, men detta är vad jag har mitt fokus inställt på. 

 

Har egentligen en hel hög med frågor då jag börjar bli lite allmänt orolig eftersom att det snart är dags. Dels för att det är en stor dröm och dels för att jag kommer lämna det civila livet bakom mig, så på senaste tiden har jag bara försökt ställa om tankesättet så att jag är redo. Det är ju inte en vanlig arbetsintevju direkt, såna har jag ju varit på tillräckligt. Nu är det ju något som betyder mycket och något som jag vill.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...