Jump to content

Boil-in the-bag

Gator

Recommended Posts

Kan ngn rekommendera en typ av frystorkad mat som britterna kallar "boil-in-the-bag", dvs att du kan hälla hett vatten direkt i påsen, röra om och: voila´, måltiden klar.

Sökte på "frystorkat", men fick en hel massa tråd-tips (tidsbrist!). Peka mig bara mot rätt tråd så hittar jag nog rätt... :D

:}

Edited by Gator

Den norska vackumförpackade maten i grön förpackning.

Har tyvärr inte namnet på tillverkaren men jag har för mig att det är dem som tillverkar kyckling i curry med spiralpasta, riktigt gott!

Generellt sett så gillar/gillade jag den norska frystorkade maten bättre än wildlife.

Guest Fågel Fenix
Vanliga nudlar, 4kr på ica. Det bästa!

Man kan ju blanda i nånn soppa i den också¨!

ÅÅÅhhh så "matigt" <--- ironi :D

Nudlar upplever jag som bukfylla. Visst finns säkert ngt i dom men inget som jag skulle vilja ha som måltid...

:winner:

jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat!

När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! :D

Real Field Meal ja, helt ok. Iaf de rätter jag prövat. Dock inte kycklingen. Smakar ju bara starkt...

Frukostblandningen är det inte många som gillar, verkar det som. Jag äter den gärna. Med kall-vatten på, vill säga. Då blir den precis som corn-flakes och mjölk, med en dos kanel på. Mumma!

jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är  matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat!

När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! :)

Instämmer nudlar och blanda sedan med alla möjliga "blå bands" soppor du vill så har du en matig, nyttig och varierande mat, har kört detta flertalet gången man varit på vandring. Kanongott tycker jag i alla fall.