Gator Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 (edited) Kan ngn rekommendera en typ av frystorkad mat som britterna kallar "boil-in-the-bag", dvs att du kan hälla hett vatten direkt i påsen, röra om och: voila´, måltiden klar. Sökte på "frystorkat", men fick en hel massa tråd-tips (tidsbrist!). Peka mig bara mot rätt tråd så hittar jag nog rätt... Edited June 8, 2003 by Gator Quote
oak Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Akta dig för irlänsk lammstuvning.Den bästa av kronans va mat tycker jag är kyckling i curry.jag vet dock inte villken som är tillverkare. Quote
1228 Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Den norska vackumförpackade maten i grön förpackning. Har tyvärr inte namnet på tillverkaren men jag har för mig att det är dem som tillverkar kyckling i curry med spiralpasta, riktigt gott! Generellt sett så gillar/gillade jag den norska frystorkade maten bättre än wildlife. Quote
Doyle Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Drytech.no - Real Field Meal - tillverkar bra skit, t.ex den här "Kyckling med curry" Den där "Irländska lammstuvningen" tillverkas av Eurogrames och borde förbjudas. Quote
LeadHead Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Pasta Bolognese och Kyckling i Curri samt Real Field Meals "Frukostblandning" i tre dar på fjället. Mums... Quote
Kockis Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Vanliga nudlar, 4kr på ica. Det bästa! Man kan ju blanda i nånn soppa i den också¨! Quote
Guest Fågel Fenix Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Vanliga nudlar, 4kr på ica. Det bästa!Man kan ju blanda i nånn soppa i den också¨! ÅÅÅhhh så "matigt" <--- ironi Nudlar upplever jag som bukfylla. Visst finns säkert ngt i dom men inget som jag skulle vilja ha som måltid... Quote
Kockis Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat! När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! Quote
Gustav-TS Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Real Field Meal ja, helt ok. Iaf de rätter jag prövat. Dock inte kycklingen. Smakar ju bara starkt... Frukostblandningen är det inte många som gillar, verkar det som. Jag äter den gärna. Med kall-vatten på, vill säga. Då blir den precis som corn-flakes och mjölk, med en dos kanel på. Mumma! Quote
Menige Ryan Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 jag menar att man tar nån frystorksoppa som isej är matig och blandar i nudlar så har man dagens dundermat!När jag ska ut i fält har jag också med mig någon typ av energichokladkaka, jä***gt gott när det börjar kurra i kistan! Instämmer nudlar och blanda sedan med alla möjliga "blå bands" soppor du vill så har du en matig, nyttig och varierande mat, har kört detta flertalet gången man varit på vandring. Kanongott tycker jag i alla fall. Quote
Gator Posted June 10, 2003 Author Report Posted June 10, 2003 Tack för responsen...och "Real Field Meals" får vi tag på...vardå ? Quote
1228 Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 (edited) Tack för responsen...och "Real Field Meals" får vi tag på...vardå ? "For bestilling av varer: [email protected]" på sidan om Doyle postade Om inte annat så går det ju att maila o fråga vilka butiker som distribuerar deras varor. Edited June 10, 2003 by 1228 Quote
Adam Wilhelm Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Säljs här: Multisportshopen i Stockholm Butikspris 67:- Onlinepris 60:- Quote
Recommended Posts