Jump to content

Prylbög

FBS

Recommended Posts

Jag har klämt och känt lite på en, kommer inte ihåg vilken modell.

Kan dock inte säga att jag är så där vidare värst imponerad, gillade inte handtaget.

Men har du pengar och tycker att dom är sköna att använda så är det väl bara att slå till.

hmmm som mat fanatiker så måste jag säga att det är lite onödigt att köpa svindyra redskap, det gäller att kunna göra god mat inte att ha utrustning för x antal kronor

En dyr kniv gör inte att maten smakar bättre , själv använder jag en mora 2000 när jag ska skära lök tex det är den enda vassa kniven som fins tillgänglig i köket.

Nu gråter nog två skarp :}

Personligen har jag förkärlek för att använda en Fällkniven WM1 för allt smått i köket. Jag har även testat min F1:a och den funkar till det mesta. Bra att testa i köket innan man blir tvungen att nyttja den i terränglådan.

Jag använder för tillfället knivar från (*Skratta inte nu*) tuperware, tunga vasa och halvdyra.

Men jag kanske ska köpa global, de är nästa för lätta men det är ju makt att ha sånna!

vill ha vill ha!

hmmm som mat fanatiker så måste jag säga att det är lite onödigt att köpa svindyra redskap, det gäller att kunna göra god mat inte att ha utrustning för x antal kronor

En dyr kniv gör inte att maten smakar bättre , själv använder jag en mora 2000 när jag ska skära lök tex det är den enda vassa kniven som fins tillgänglig i köket.

Nu gråter nog två skarp  :Malaj:

Näää, jag gråter inte, jag är för shockad :}

Jag använder oftast Spyderco Perrin Bowie alt Emerson CQC-6, jag behöver verkligen köpa bra köksknivar... men det är så mycket roligare med fällknivar etc. köksknivar är ju så mycket tråkigare...

Global, global, global...Har man börjat använda dom kan man inte sluta! Synd att dom ska vara så satans dyra bara. Nästa köp blir köttyxan...

Instämmer i kören:

Global, global, global.

Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök. :Malaj:

Funkade helt kanon men höll på att bli av med en fingertopp.

Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök.  :Malaj:

Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. :}

Glockrent!

Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök.  :Malaj:

Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. :huh:

Glockrent!

Det är ju för bövelen ingen kniv, det är ett svärd!

Proportionalitetsprincipen bör kunna åberopas här, måste vara ett stort mått av övervåld att gå lös på en oskyldig limpa med en Gerber BMF!

:}

Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök.  :D

Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. :)

Glockrent!

Det är ju för bövelen ingen kniv, det är ett svärd!

Proportionalitetsprincipen bör kunna åberopas här, måste vara ett stort mått av övervåld att gå lös på en oskyldig limpa med en Gerber BMF!

:D

Den speciella kniv jag pratar om är en Cold Steel Tanto. Inte precis världens minsta det heller. :D

Men det är klart, den limpan skulle jag vilja se. :lol: