FBS Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Ska man bli skadad och inhandla fällknivens köksknivar?? B) B) //FBS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 SKADAD???? *Har en Fällkniven K2* Helt OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RäserCarl Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Klart man ska köpa dem om man nu har råd. Men vilka troféer att ha hemma i köket för oss galningar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Jag har klämt och känt lite på en, kommer inte ihåg vilken modell. Kan dock inte säga att jag är så där vidare värst imponerad, gillade inte handtaget. Men har du pengar och tycker att dom är sköna att använda så är det väl bara att slå till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Sluta lipa, handla.. :P Jag har själv inte fått tummen ur, men de jag har kollat in har varit myyycket vassa och lätta/smidiga. Jag hade gärna haft denna: http://www.arizonacustomknives.com/display...fe.asp?pid=1576 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Global, global, global...Har man börjat använda dom kan man inte sluta! Synd att dom ska vara så satans dyra bara. Nästa köp blir köttyxan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 hmmm som mat fanatiker så måste jag säga att det är lite onödigt att köpa svindyra redskap, det gäller att kunna göra god mat inte att ha utrustning för x antal kronor En dyr kniv gör inte att maten smakar bättre , själv använder jag en mora 2000 när jag ska skära lök tex det är den enda vassa kniven som fins tillgänglig i köket. Nu gråter nog två skarp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 DEn bästa kockniven jag har jobbat med var en gammal kniv från Eka. Väldigt vass och skar fina snitt (har fortfarande ärret i tummen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 hmm. jag har ett knivblock med medföljande knivar från ikea. 45 kr. bör jag byta upp mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Personligen har jag förkärlek för att använda en Fällkniven WM1 för allt smått i köket. Jag har även testat min F1:a och den funkar till det mesta. Bra att testa i köket innan man blir tvungen att nyttja den i terränglådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 hmm. jag har ett knivblock med medföljande knivar från ikea. 45 kr. bör jag byta upp mig? Kanske kan bli en aha-upplevelse? Våga prova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 att strimla/hacka lök med en slö kniv resulterar ofta i att det går åt helvete mora 2000 är jättebra att använda när man skär tex fläskfilé Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Jag använder för tillfället knivar från (*Skratta inte nu*) tuperware, tunga vasa och halvdyra. Men jag kanske ska köpa global, de är nästa för lätta men det är ju makt att ha sånna! vill ha vill ha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 hmmm som mat fanatiker så måste jag säga att det är lite onödigt att köpa svindyra redskap, det gäller att kunna göra god mat inte att ha utrustning för x antal kronorEn dyr kniv gör inte att maten smakar bättre , själv använder jag en mora 2000 när jag ska skära lök tex det är den enda vassa kniven som fins tillgänglig i köket. Nu gråter nog två skarp Näää, jag gråter inte, jag är för shockad Jag använder oftast Spyderco Perrin Bowie alt Emerson CQC-6, jag behöver verkligen köpa bra köksknivar... men det är så mycket roligare med fällknivar etc. köksknivar är ju så mycket tråkigare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Global, global, global...Har man börjat använda dom kan man inte sluta! Synd att dom ska vara så satans dyra bara. Nästa köp blir köttyxan... Instämmer i kören: Global, global, global. Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök. Funkade helt kanon men höll på att bli av med en fingertopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök. Funkade helt kanon men höll på att bli av med en fingertopp. Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. Glockrent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök. Funkade helt kanon men höll på att bli av med en fingertopp. Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. Glockrent! Det är ju för bövelen ingen kniv, det är ett svärd! Proportionalitetsprincipen bör kunna åberopas här, måste vara ett stort mått av övervåld att gå lös på en oskyldig limpa med en Gerber BMF! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 (edited) Jag åt stora limpor!! Hungrig kille... Edited June 9, 2003 by 2Sharp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Inte bli shockad nu 2sharp men jag har använt en viss kniv till att hacka lök. Funkade helt kanon men höll på att bli av med en fingertopp. Skulle jag? hade en Gerber BMF som brödkniv första 6 månaderna jag bodde ensam.. Glockrent! Det är ju för bövelen ingen kniv, det är ett svärd! Proportionalitetsprincipen bör kunna åberopas här, måste vara ett stort mått av övervåld att gå lös på en oskyldig limpa med en Gerber BMF! Den speciella kniv jag pratar om är en Cold Steel Tanto. Inte precis världens minsta det heller. Men det är klart, den limpan skulle jag vilja se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellum Posted June 13, 2003 Report Share Posted June 13, 2003 Vafalls? Särskilda knivar för matlagning? Duger en kniv till att sprätta fiender, hugga kvistar och konserver med borde man ju kunna hacka lök med den! Vansinne! *mummel mummel* ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts