Jump to content

Svart långrock

Mattias

Recommended Posts

Någon som vet vart man kan köpa svarta långa fotsida rockar?

Helst något liknande den Neo har i Reloaded, men även andra typer är välkomna. Det måste väl finnas nån hårdrocker där ute som vet.

Vill hellst ha tips om affärer i västsverige...

Tack på förhand... förresten varför finns det ingen Neo-smiley?!!

Jag såg på tv för ett par veckor sedan, en modeskribent trodde stenhårt på det nya "Matrix-modet". Verkar som om hon hade rätt...    :}

Hooyeah! Klart tuffaste kläderna nånsin. Svårt bara att hitta en flickvän som vill klämma sig i Trinitys latexsvid.

@Softfeel. Tack för tipset, hade dock tänkt mig något lite närmre än USA.

hitta en flickvän som vill klämma sig i Trinitys latexsvid.

Ähhh... det är bara att leta på rätt ställe :}

Kolla annars myrorna och likande secoond hand, där brukar det finnas något...

Jasså, det är där tjejerna finns. Jag känner mig dum som hängt på pubar och barer utan att ens kolla på myrornas först. :lol:

Helst något liknande den Neo har i Reloaded

Jag utgår ifrån att du inte är rädd för kommentarer av typen: "Tror´u att du eme i Matrix eller..?" :huh::):)

:baskerHV:

Ääähh, det skiter jag fullständigt i. Jag vill bara ha en häftig långrock och Neos är HÄFTIG!! :)

Ingen som har några fler idéer??

Guest Scouten

När jag gick högvakten lånade vi uniform m/60 på gamla ing1 utanför södertälje. Till det ingick en blank regnrock i gummi som var riktigt nazi. Ring dit och fråga om de vet nåt ställe med överskott som säljer den. Delar av utlandsstyrkor brukar utbildas där numer.

Mer känt som Swedint (Almnäs), som dock skall flytta till Kungsängen inom en snar framtid.

Matrixmode.. tsk.. ser ju ut som det som syntharslynglar/dödsmetallare/rollspelskonventsfolk haft i åratal. Och helt ärligt, är det inte lite varmt så här års med långrock?

Edited by Mojo

En sådan rock som Neo har får du säkert pröjsa 5000 spänn för, minst... Dels för att alla vill ha rockar idag, och dels för att skinn är pissdyrt redan från början.

Jag har en skinnrock jag lånat av en kompis och som hans far fick av en typ för länge sedan. Den är antik och hur grym som helst. Inte så Gestapo som man hade önskat, men med gammalt officerskoppel och gasmask ser man ändå ganska obehaglig ut... :baskerFN:

Vill du ha en rock, vilken som helst, är myrorna och andra second-hand butiker att rekommendera. Du får dock spana ofta, för det är enormt hög efterfrågan. Förr blev vi mobbade för att vi hade rock, nu vill mobbarna själva ha en.

Dessutom skall du veta att en skinnrock är jävelvarm nu på sommaren, det är ett höstplagg i allara högsta grad, riktigt skönt att ha när det börjar blåsa om benen.

Vad du än gör, ha inte skinnbyxor till skinnrocken, det ser alldeles för bögigt ut... :wub:

Jag har en skinnrock jag lånat av en kompis och som hans far fick av en typ för länge sedan. Den är antik och hur grym som helst. Inte så Gestapo som man hade önskat, men med gammalt officerskoppel och gasmask ser man ändå ganska obehaglig ut... :}

Är det verkligen eftersträvansvärt?

Jag har en skinnrock jag lånat av en kompis och som hans far fick av en typ för länge sedan. Den är antik och hur grym som helst. Inte så Gestapo som man hade önskat, men med gammalt officerskoppel och gasmask ser man ändå ganska obehaglig ut... :}

om jag ser någon som vågar gå på stan klädd så hade jag tyckt det var coolt iallafall. Dumt men coolt. Fram för mer extrema och unika mode. Så trött på att alla som ska se unika ut på exakt samma sätt. typ 2000 exakt likadana "extrema" personer. Tycker att "normal" klädd är extremt idag.. okey nu blev det off-topic. Men lätt om du ska ha läderock go for gestapo style istället för matrix.. mitt tips

om jag ser någon som vågar gå på stan klädd så hade jag tyckt det var coolt iallafall. Dumt men coolt. Fram för mer extrema och unika mode. Så trött på att alla som ska se unika ut på exakt samma sätt. typ 2000 exakt likadana "extrema" personer. Tycker att "normal" klädd är extremt idag.. okey nu blev det off-topic. Men lätt om du ska ha läderock go for gestapo style istället för matrix.. mitt tips

Folk får enligt mig gå klädda i princip hur f-n de vill, det bekommer inte mig det minsta.

Det jag reagerade mot var att det kanske inte är klockrent att se ut som om man representerade gestapo på stadens gator och torg, lika lite som jag tycker det är ok att bära andra kreationer som förknippas med en viss -ism som var populär på 30- och 40-talet!

Nej, själva ismen vill man väl inte direkt kopplas samma med, men den estetik som nyss nämnda ism gav upphov till är ganska tilltalande. På något underligt sätt. Likaså tycker jag att den klassiska, mörkgrå fascistuniformen slår vilken annan uniform som helst. Den är snygg.

Och nej, jag går inte klädd i gasmask, det är ju inte sådär jättebekvämt. Dessutom skulle man få stryk. Av alla. Inte särskilt praktiskt heller. Tänk om jag ville utföra litet bankärenden...

:D ---- Hejhej, jag vill ta ut litet pengar

Det funkar nog inte så bra...

Men Gestapo-style slår Neo-style alla gånger.

Någon som vet vart man kan köpa svarta långa fotsida rockar?

Helst något liknande den Neo har i Reloaded, men även andra typer är välkomna. Det måste väl finnas nån hårdrocker där ute som vet.

Vill hellst ha tips om affärer i västsverige...

Tack på förhand... förresten varför finns det ingen Neo-smiley?!!

Göteborg har säkert något, om du nu bodde i västsverige, bl.a HA:s affär.

för den som ej är kräsen, och kan konsten att tvätta ur bajs ur sina klader, kan jag rekomendera

ett besök i hultsfred de närmsta dagarna.

det borde nog ligga en och annan bortsupen långrock i den smålendska gyttjan just nu :/ .

samma gäller för den hemvärnsplut.chf. som vill ha sovsäckar och tält, till sin plut elller kanske till hela bataljonen.

vad gäller HA-butik i gbg så kanske saligen nerlaggda Route 81 menas, eller kanske harley shopen?

Inte så Gestapo som man hade önskat, men med gammalt officerskoppel och gasmask ser man ändå ganska obehaglig ut... :}

Hmm...har inte jag sett dig på Tech Noir ett par gånger..? :/

Sthlms bästa club. Det är få ställen man kan dansa till NINs Head like a hole, men där kan man.

för den som ej är kräsen, och kan konsten att tvätta ur bajs ur sina klader, kan jag rekomendera

ett besök i hultsfred de närmsta dagarna.

det borde nog ligga en och annan bortsupen långrock i den smålendska gyttjan just nu :) .

samma gäller för den hemvärnsplut.chf. som vill ha sovsäckar och tält, till sin plut elller kanske till hela bataljonen.

vad gäller HA-butik i gbg så kanske saligen nerlaggda Route 81 menas, eller kanske harley shopen?

Ja det stämmer.