Jump to content

crazypictures

Recommended Posts

Hej. Mitt namn är Victor Danell och jag jobbar som regissör och manusförfattare på produktionsbolaget Crazy Pictures.

Sen några år tillbaka har jag skrivit på en långfilm om en nutida attack mot Sverige, och nu är det äntligen dags för filmen att röra sig in i produktion. I vinter börjar inspelningen och sträcker sig ända till nästa sommar. Filmen tar den civila människans perspektiv och målar upp ett scenario hur vi skulle uppleva en attack mot Sverige. Hur skulle det gå till? Vad skulle vi egentligen få veta?

Jag söker nu en eller flera som har lust att läsa manus och ge feedback på allt som rör svensk militär och försvar. Känner du dig kvalificerad kan du höra av dig till mig här på forumet eller på victor.danell (at) crazypictures.se så berättar jag mer vad det innebär.

Vill du få en känsla av vad det är för film vi gör kan du kolla på denna tidiga "teaser" vi gjort för att beskriva filmens ton och känsla. Filmen är fortfarande dold för allmänheten så jag ber er att inte sprida vidare länken.

https://vimeo.com/69263496

lösen: blomstertid

Kul att höra att ni jobbar på en film, har sett en del av era tidigare produktioner. Alltid hög kvalite! Jag är nog tyvärr inte rätt person att hjälpa till men det finns mycket kunskap på forumet. Hoppas du hittar rätt person!

Trailern på till "Den blomstertid" skapade ett önskan att se mer. Efter att ha sett några av era andra alster ("Negerboll", "Övertidskrig", "Generation Krig", m.fl.) på er hemsida så verkar det lovande. Det lilla som visas i trailern visar inte mycket av svensk militär och Försvarsmakten, så där finns det inte mycket att feedbacka om. Däremot ser jag stor potential att just visa känslor för hur en ev, konflikt (motsv.) upplevs, oavsett om det är ryssar, araber, aliens, zombies, virus eller översvämning som hotar. Bra jobbat!