Amfibie Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Det klockarmband som militaryshop säljer: Klockarmband hur är det?! är det att rekommendera? Funderar kring det här med klockskydd inför inryck... Quote
Vakten_F4 Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Det fanns ett liknande eller kanske t.o.m. likadant på SFD när jag gjorde lumpen, det var några i plutonen som köpte såna och det verkar vara mycket funkis! Quote
Amfibie Posted May 26, 2003 Author Report Posted May 26, 2003 Har en Casio G-SHOCK och den vill man ju inte förstöra i onödan...den är i övrigt mycket bra, har de funktioner man kan tänkas behöva i fält! Quote
Fredriksson Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Har ett från Recon (Recon´s hemsida). Glockrent, har räddat mitt ur flertalet gånger! Quote
SISU Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Jo de e funkis använde mitt i 1 år dagligen i Bosnien under "hårda"förhållande (pansar skytte tjänst). Det var military shops modell jag hade. Quote
därdugårharjagredanvarit Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Fixa lite tyg å kardborre... gör det själv ... hur svårt kan det vara... sålde under min värnplikt... ca 100 st 40 spänn stycket - mtrl kostnader på 600 kr KUMRIF 3400 kronor Quote
darkstar Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Jag använder Recons vilket har fungerat länge utan problem. Men jag tycker inte att det är så bra att man inte kan göra det själv. Quote
Casca Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Tips: Skaffa(sy/köp/byt/stjäl) två stycken. Armbandet luktar inte hallontårta efter några veckor i fält och blir gärna en bakteriehärd på fel plats i förhållande till mun och ansikte. Med två så kan du byta/tvätta lite mer effektivt. Casca Quote
imint Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Sedan kan man använda en vanlig packrem som är lagom bred, klipp till den så att den passar runt armen. Skall man även ha den utanpå dykardräkten får den bli lite längre och så får man vika till den lite när maninte har dykardräkten på. Har fungerat under lump, friluftsliv och liknande dumheter. Oerhört billigt och hållbart Quote
Guest Lt. payne Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 (edited) Vet inte mitt är felsytt men det jag köpte på militaryshop är helkass Locket/flärpen som skyddar är för kort. kardborrebandet har otrolig förmåga att öppna sig ljudligt vid fel tillfällen. Men, det kanske är ett måndagsexemplar. Nu ligger det i bra-att-ha-nån-gång-högen. Edited May 27, 2003 by Lt. payne Quote
2Sharp Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 Köpte ett, använde det ett tag, sedan var kardborren full med skit och fungerade mindre bra. Kass! jag kör utan och har haft samma klocka sedan Ba05 (95/96) den är sliten med fungerar klockrent (en Citizen Aqualand II) Har du en G-shock behöver du nog inte bekymra dig om att den skall havereras Quote
nsky_517 Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 jag köpte ett från militaryshop, och som lt. payne sa var det för kort. fixdae dock dett med att bara sy på en liten bit kardborre, sen har det vart perfa. jag har också kopierta amrbandet och sytt egna med olika färger, ytterst simpelt att göra. Quote
2Sharp Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Sorry om jag kapar din tråd, jag tyckte att det passade in här. Jag köpte ett Rhino klockarmband, har nu använt det dagligen under en tid och det är förbannat bra, klockan sitter där den skall och glider inte omkring. Kolla: http://www.watchmaster.co.uk/main.htm Quote
Livhusaren Posted June 5, 2003 Report Posted June 5, 2003 (edited) Jag testat båda varianterna som Militäryshop har och som en säger så fanns det en sort som kaboren slets ut snabbare på än dän jag har nu och det är en från MP SEC som militäryshop säljer och den är jag kanon nöjd med allså..kostar 90:- Men klart värt i fall man vill kydda sin klock samt att den är av kraftingt nylontyg. du kan oxå se på följande sida.. www.mp.sec.com Mvh Livhusaren Edited June 5, 2003 by Livhusaren Quote
Recommended Posts