Jump to content

Träning

Emil

Recommended Posts

Tja efter lumpen vill man ju hålla igång sig litegrann ändå nu har jag valt att löpa och således löper jag ungefär 4 ggr i veckan 2ggr 7km och 2ggr 3km men nu till problemet. Det är så att det har gått ganska bra men på senaste tiden (början förra veckan) har jag börjat få mjälthugg väldigt lätt ibland kan jag få det direkt jag börjar löpa och ibland efter ungefär 5km oftast har jag bara en ganska mild värk men nu på senaste har det blivit helt olidligt så pass att jag har blivit tvungen att stanna ibland.

Nu undrar jag om någon här på soldf kan komma med lite tips om hur man ska träna upp sig för att slippa mjälthugg jag har uppenbarligen gjort fel så jag är tacksam för alla tips som kan hjälpa mig till rätt sätt.

Det fanns en liknande tråd här på forumet som jag tog del i innan mitt "uppehåll" där står det hur och varför jag kanske kan hjälpa dig med att utforma ett träningsprog, kommer tyvärr inte ihåg vad tråden hette, men den kanske går att återfinna? Släng i vilket fall iväg ett mail över hur du känner dig, din fysiska status, gamla skador, återkommande skador, värkar, hur din träning ser ut nu osv osv, desto mer desto bättre, så ska jag se om jag kan hjälpa dig något.

Och, jag vill minnas att jag skulle hjälpa någon, kommer tyvärr inte ihåg vem det var med att utforma ett allsidigt träningsprogram för en något mindre tränad individ, hör av dig igen, så ska jag se över din situation med. Medsänd samma fakta som jag nämde ovan du också. Får be om ursäkt för att jag glömde dig, vem du nu var.

Mvh///Mazon.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...