Jump to content

M90 Kängor behandla?


Guest Robin

Recommended Posts

Tjena, jobbar som GSS/K och har precis bytt in mina 90 kängor till ett par nya, de gamla kängorna jag haft förut (förra paret hade jag i 3 år) och de passade perfekt efter att man har duschat och fettat in dem.

 

Men nu när jag var på förrådet så fick jag ut ett par sprillans nya tillverkade 2013, Mitt förra par som var från 2010 var relativt mjuka, dessa nya jag fått ut är på tok för hårda, jag har duschat och fettat in dem ca 3 gånger men så fort jag drar ned foten så skriker man fan nästan till av den jävla smärtan eftersom skorna fortfarande är lika hård och oformade som de var när jag fick ut dem.

Så frågan är, har ni några bra tips på hur man mjuknar upp känga 90, har som sagt försökt men andra tips uppskattas stort.

 

Mvh Robin

Link to comment
Share on other sites

Tjena, jobbar som GSS/K och har precis bytt in mina 90 kängor till ett par nya, de gamla kängorna jag haft förut (förra paret hade jag i 3 år) och de passade perfekt efter att man har duschat och fettat in dem.

 

Men nu när jag var på förrådet så fick jag ut ett par sprillans nya tillverkade 2013, Mitt förra par som var från 2010 var relativt mjuka, dessa nya jag fått ut är på tok för hårda, jag har duschat och fettat in dem ca 3 gånger men så fort jag drar ned foten så skriker man fan nästan till av den jävla smärtan eftersom skorna fortfarande är lika hård och oformade som de var när jag fick ut dem.

Så frågan är, har ni några bra tips på hur man mjuknar upp känga 90, har som sagt försökt men andra tips uppskattas stort.

 

Mvh Robin

vilken är tillverkaren mina Sievi tog ett tag innan de insåg vad som gälde och vem som skulle forma sig efter vem.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju Sievi, mina 2010or är var också sievi men de var inte lika hårda.