Jump to content

Hojåkare

Aron

Recommended Posts

Posted

Nu har våren infunnit sig sedan ett tag och då får vi alla plocka fram våra kära tvåhjulingar. Finns det fler invigda på detta forum som gillar att känna vårvinden mot kroppen?

Här är iallafall min pärla:

hojen.gif.webp

En Suzuki Bandit 600S

/Aron

Posted

När jag var ung så åkte jag moppe men ju äldre jag blev desto mer hjul ville jag ha så nu är det endast 4 eller fler hjul som gäller och med minst 200 hk :P

Posted

Jag är nästan hojåkare då jag åker Golf I och har samma säkerhet, liknande motorvolym och effekt och samma passiva säkerhet som en båge.

Dock finns det tvivlare som vill påskina att det skulle finnas en skillnad i prestanda... :((

Posted

Åker KTM 250 SX i skogen och alla sandgropar jag hittar =)

Ingen landsvägsmissil för min del, finns nog många dårar på vägarna redan...

Posted

Klart man tagit fram hojjen!!

Har även börjat renovera en Rex Villers 2-takt 98cc från -38

,O <-- Ball

tip! www.bike.se

frågor? försent! Slut! Försvinn!

Posted

Har ett projekt till sommaren ,O

Jag och fadern skall plocka ihop en brukshoj från 50-talet (minns inte exakt årsmodell). Fick den av grannen isärplockad och i finfint skick med undantag för ena cylindern, som måste styras upp eller införskaffa ny. Ska se om jag kan få upp en bild. Har iofs inte haft tid eller pengar till MC-kort än, men lite har man ju åkt, och vi har många fina vägar på landet med långa kurvor, krön och sluttningar. *Längtar så det gör ont*

Posted
Självklart har man plockat fram bågen. Lite trist att punga ut med försäkringen när man ryckt in bara =)

mvh Andreas

Jo, försäkringen är ju det trista med det hela, speciellt när man har hojen ställd på sig själv och är under 25 år. 10 000 spänn för ett halvår som det är för mig är i saftigaste laget. Men men, kul är det. :D

/Aron

Posted

Självklart har man båge, själv håller jag mig med en klassisk racer, en Suzuki GSX från mitten på 80-talet. Det är kul att ha en hoj som ser rätt beskedlig ut men ändock drar vilken bil som helst vid rödljusen. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...