Jump to content

Uthållighetsmarch

Guest Niklas

Recommended Posts

Guest Niklas

Hej, jag vill bara tipsa om tävlingen Fotrally som jag tror/vet passar många av forumets besökare. Fotrally går till på så sätt att samtliga deltagare startar gemensamt och håller en fastställd hastighet av 5km/tim. Farten är konstant genom hela loppet och upprätthålls av cyklande "förtrupp" och "eftertrupp". Mellan dessa går sedan deltagarna gemensamt från Rålambshovsparken Sthlm och söderut. Inga raster förekommer men var sjätte timme passeras en depå-zon där deltagare kan växla innehåll i sin packning. Detta sker gående, inte som ett konventionellt depå-stopp.

Det finns inget slutmål att nå i vare sig distans eller tid. Istället kliver var och en av från tävlingen närhelst man vill, eller när man nått gränsen för sin förmåga. Slutlig segrare blir den deltagare som ännu går sedan samtliga medtävlare fallit/brutit.

Förra årets segrare slutade utanför flyghangaren i Linköping. När loppets två då gav upp hade man marcherat oavbrutet i 50 timmar och 40 minuter.

För den som vill utmana sig själv och/eller sina kamrater är detta den ultimata chansen.

-Start tor 27/6, 21:00, Rålambshovsparken, Stockholm.

-Sista anmälningsdag är den 9 juni 2013. Avgiften är 650,- per deltagare. Du måste ha fyllt 18 år för att få delta.

Här anmäler du dig

Karta över bansträckningen

Facebook-sida

Hjärtligt välkommen att testa hur långt du är villig att gå.

//Niklas

• 4 weeks later...
Guest Niklas

Ingen bandvagn. Att vika ihop när andra går vidare är hårt nog. Årets vinnartid 48tim 5min d.v.s. ca 24mil non stop.
Anmälan till 2014 är öppen men all info på hemsidan är inte uppdaterad. 2014 kommer vi att tävla individuellt och/eller i lag.

För inspiration rekommenderas detta inslag i P4.

Välkomna

//Niklas

• 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...