Jump to content

Ang GSS/T scheman

Recommended Posts

Hej undrar ifall det finns någon skriven regel när det gäller att skicka ut mer specifik information om övningarna ?

Själva datumen är väll minst 3 månader i förväg och det har jag haft sen länge. Men av ren nyfikenhet hade det varit trevligt att få reda på en tid å lite sådant med.

Ibland så skickas ju information ut otroligt tidigt sen ibland tror man att de helt enkelt glömt att man finns :)

Jag har typ gett upp förhoppningen om någon form av kommunikation.... Och förlikat mig vid att de hör av sig när det är dags. En stor del att vara soldat är beredskap och att vara flexibel oavsett hur dumt det är.

• 2 weeks later...

Det där med Försvarsmakten och kommunikation är ju alltid lika roligt. Själv är jag GSS/T nu och jag gjorde mina tester i december (2012) och fick besked flera månader senare. Eftersom jag har GMU-bakgrund ska jag nu göra BFU, vilket jag fick reda på ungefär 1,5 månad innan den började. Normalt vad jag har hört är att du ska få reda på det 3 månader innan men lita aldrig på vad de säger. Att ringa regementets kontor är väl det bästa, det gjorde jag och fick svaret att fortsätta vänta (innan jag fått besked nu alltså) :banghead:

fick till slut godkänd rk för gss/t men jag har nyligen sökt en k tjänst jag vill ha, undrar om det tar lika lång tid....?

Förmodligen inte. Gissar att de prioriterar GSS/K över GSS/T. Beror ju på när du börjar också. Börjar tjänsten om 5 månader så prioriteras det nog inte direkt till skillnad om du börjar om 1 månad etc.